Σε έξαρση η διαδικτυακή πειρατεία στην Ευρώπη

 Τα τελευταία χρόνια υπάρχουν πολλές διαφορετικές επιλογές streaming, αλλά οι πειρατικές τηλεοπτικές εκπομπές δεν ανήκουν στο παρελθόν. Μια νέα μελέτη από το Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας της ΕΕ (EUIPO από το EU Intellectual Property Office) δείχνει ότι μετά από μια πολυετή πτώση, η διαδικτυακή πειρατεία βρίσκεται σε έξαρση.

 Η μελέτη, που βασίζεται σε δεδομένα από την εταιρεία παρακολούθησης πειρατείας του Ηνωμένου Βασιλείου MUSO, αναφέρει ότι υπήρξε μια αξιοσημείωτη αύξηση στα επίπεδα πειρατείας τα τελευταία δύο χρόνια.

Αν και τα τρέχοντα επίπεδα πειρατείας δεν είναι κοντά σε αυτά που ήταν πριν από πέντε χρόνια, η αντιστροφή της τάσης είναι αξιοσημείωτη και μπορεί να υποδηλώνει ότι βρισκόμαστε σε μια κομβική χρονική στιγμή, ειδικά καθώς οι νόμιμες υπηρεσίες streaming αντιμετωπίζουν μια επιβράδυνση της ανάπτυξης λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού και της οικονομικής ύφεσης.

 Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι τηλεοπτικές εκπομπές είναι μακράν ο τύπος του περιεχομένου που προτιμούν οι πειρατές της ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ήμισυ (48%) του συνόλου της πειρατείας. Το παράνομο streaming live εκδηλώσεων, όπως αθλητικοί αγώνες, είναι επίσης σε άνοδο, ενώ η πειρατεία λογισμικού παρουσίασε επίσης σημαντική αύξηση το 2022. Ωστόσο, η πειρατεία ταινιών και μουσικής εξακολουθεί να μειώνεται.

 Σύμφωνα με τη μελέτη, το streaming έχει γίνει η πιο δημοφιλής μέθοδος πρόσβασης σε παράνομο τηλεοπτικό περιεχόμενο, με το 58% της πειρατείας στην ΕΕ να πραγματοποιείται μέσω streaming και το 32% μέσω λήψης αρχείων από torrent sites όπως το Piratebay.

 Οι χώρες της ΕΕ, διαφέρουν επίσης ως προς τον όγκο και τον τύπο του περιεχομένου που καταναλώνουν. Η πειρατεία είναι πιο δημοφιλής στην Εσθονία και τη Λετονία, ενώ είναι σχετικά μη δημοφιλής στη Γερμανία και την Ιταλία. Υπάρχουν επίσης διαφορετικές προτιμήσεις για τον τύπο περιεχομένου. Στην Ελλάδα ας πούμε, η κινηματογραφική πειρατεία πιάνει το 25% του συνολικού όγκου πειρατείας, ενώ στην Πολωνία φτάνει το 5%.

 Στη δεκαετία του 2000, λίγο πολύ όλοι όσοι ήξερα χρησιμοποιούσαν πειρατικό περιεχόμενο. Ήταν ο μόνος τρόπος για όσους δεν είχαν χρήματα να αποκτήσουν πρόσβαση σε αρχεία που ήθελαν, όταν τα ήθελαν.

 Το τοπίο όμως των διαδικτυακών μέσων έχει αλλάξει πολύ από τότε, αλλά η έκθεση του EUIPO δείχνει ότι οι άνθρωποι μεταδίδουν παράνομο περιεχόμενο σήμερα για τους ίδιους ακριβώς λόγους που το έκαναν πριν από 10 ή 20 χρόνια — έλλειψη νόμιμων επιλογών ή λόγω υψηλού κόστους συνδρομών και αγοράς.

 Η οικονομετρική ανάλυση, η οποία περιορίζεται στις κατηγορίες ταινιών, τηλεόρασης και μουσικής, δείχνει ότι το επίπεδο εισοδήματος μιας χώρας έχει σημαντικό αντίκτυπο στα ποσοστά της πειρατείας. Το χαμηλό κατά κεφαλήν εισόδημα, ο υψηλός βαθμός εισοδηματικής ανισότητας και η υψηλή ανεργία των νέων συνδέονται με την αυξημένη κατανάλωση πειρατικού περιεχομένου.

 Έτσι αφού η οικονομική κρίση φαίνεται να επηρεάζει άμεσα τα αποτελέσματα, η κατανάλωση πειρατικού περιεχομένου μπορεί να γίνει όλο και πιο ελκυστική τα επόμενα χρόνια.

https://iguru.gr/

 

Δημοσίευση σχολίου

[disqus][blogger]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget