Το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος του Υπουργείου Παιδείας για
την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα:
1. που εφαρμόζει κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών,
2. που συνδέεται με τη βαθμολογική - μισθολογική εξέλιξη και
τις ποσοστώσεις του Νόμου 4024/2011,
3. που απειλεί με απολύσεις εκπαιδευτικών, μας γυρίζει 30 χρόνια
πίσω (εποχή 1982 και πριν) αφού τα όσα προβλέπει, με παραλλαγές, ίσχυαν και
τότε. Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται από μονοπρόσωπα όργανα (Διευθυντή σχολείου
- Σχολικό Σύμβουλο) και κατατάσσονται σε κατηγορίες. Επιστροφή, λοιπόν, στο
παρελθόν με το νέο - υποτίθεται - Π.Δ. (σαν να μην πέρασε μια μέρα από τότε ..
!!)
«Το φάντασμα του επιθεωρητή» επιστρέφει ;
Η εκπαιδευτική κοινότητα θα δώσει τη μάχη και την πρότασή
της για τη διασφάλιση της παιδαγωγικής ελευθερίας στα Σχολεία.
ΟΧΙ ΣΤΗ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ -
ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ – ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ:
* που αξιολογεί το σύνολο των εμπλεκομένων παραμέτρων στην
εκπαιδευτική διαδικασία (αναλυτικά προγράμματα, βιβλία, υποδομές, συνθήκες
άσκησης εκπαιδευτικού έργου, κοινωνικά χαρακτηριστικά,
διοικητική και παιδαγωγική υποστήριξη, επιμόρφωση κ.α.) και
λειτουργεί ως μηχανισμός ανατροφοδότησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
* που κινείται στους άξονες:
** προγραμματισμός
** στοχοθεσία
** παρακολούθηση
** αξιολόγηση
από συλλογικά όργανα (Σύλλογος Διδασκόντων σε συνεργασία με
το Σχολικό Σύμβουλο) με στόχο τη βελτίωση και την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού
έργου.
* που απαντά στα ερωτήματα :
1. τι προγραμματίζεται
2. πώς εφαρμόζεται στην πράξη
3. τι αξιολογείται
4. πώς αποτιμάται το αποτέλεσμα
5. ποιες πρωτοβουλίες αναλαμβάνονται για τη βελτίωση
Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου (π.χ. της σχολικής
μονάδας) συνδέει το προϊόν της αξιολόγησης με μέτρα διορθωτικά και πρωτοβουλίες
ενισχυτικές του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου. Από το προϊόν της αξιολογικής διαδικασίας
πρέπει να προκύπτει όφελος, ποιότητα και αναβάθμιση της ίδιας της
Εκπαίδευσης.
Το εκπαιδευτικό έργο ΔΕΝ αξιολογείται από μονοπρόσωπα ΑΛΛΑ
από συλλογικά όργανα.
Το αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής αξιολόγησης - σε καμία περίπτωση - δεν μπορεί να είναι
προϊόν αποκλειστικά «αξιολογικής έκθεσης» και δεν είναι δυνατό να
χρησιμοποιείται ως πειθαρχικό μέτρο και να συνδέεται με την υπηρεσιακή,
μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη του εκπαιδευτικού.
Κανένα σύστημα εκπαιδευτικής αξιολόγησης δεν μπορεί να
εφαρμοστεί και πολύ περισσότερο δεν μπορεί να πετύχει αν δεν εξασφαλιστεί η
αποδοχή και η εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών.
Δημοσίευση σχολίου