Το άνοιγμα των σχολείων δεν μπορεί να συνιστά άσκηση ή
στοίχημα για κανέναν. Για στοιχήματα στον ιππόδρομο ή στα γραφεία του ΟΠΑΠ. Όχι
με τις ζωές μας.
Αντί για μια τρύπα στο νερό,υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις με
ουσία και αποτέλεσμα. Ενδεικτικά μόνο θα αναφέρω κάποιες :
α) Δημιουργικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές με καθοδήγηση
και βιβλιογραφία απ' τους εκπαιδευτικούς.
β) Επισκέψεις σε μουσεία, βιβλιοθήκες, χώρους πολιτισμού ή
περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος με καταγραφή συναισθημάτων ή εντυπώσεων ( μπορεί
να εκδίδεται και μια βεβαίωση παρουσίας)
γ) Ανάγνωση εξωσχολικών βιβλίων και σύντομη παρουσίαση άμα
τη επιστροφή.
δ) Καταγραφή αναμνήσεων, ηθών, εθίμων, παλαιών μορφών ζωής
με τη μορφή συνεντεύξεων.
ε) Στήσιμο μια απλής θεατρικής παράστασης.
στ) Απομνημόνευση ενός ποιήματος και απαγγελία του.
ζ) Όποιαδήποτε άλλη δημιουργική εργασία ή δράση εκφράζει τα
θέλω, τα ταλέντα και τις ανάγκες των παιδιών.
Όλο αυτό να σχεδιασθεί και να υποστηριχθεί απ' τους
δασκάλους - καθηγητές με ορίζοντα την επιστροφή το Σεπτέμβρη.Να έχει ελαστικά
υποχρεωτικό χαρακτήρα. Οι εκπαιδευτικοί να μιλήσουν με όλα τα παιδιά και, αν
χρειασθεί ή αν θέλουν, να τα επισκεφθούν ένα-ένα, τηρώντας τα πρωτόκολλα
προφύλαξης.
Με τα σχολεία κατ' ανάγκην κλειστά αλλά με ανοιχτή την
καρδιά και τα μυαλά μας, η κοινωνία, τα παιδιά και οι γονείς θα βγουν
κερδισμένοι, ελαχιστοποιώντας τα άγχη, την πίεση, το φόβο και τους όποιους
κινδύνους.
Υ.Γ : Με ρώτησε πριν από χρόνια μια μητέρα, τι να κάνει για
να βελτιώσει τις επιδόσεις του παιδιού της στο σχολείο. Της είπα πως αν
διαβάζει εξωσχολικά βιβλία, θα βελτιωθεί και στα Μαθηματικά, τη Φυσική κ.τ.λ.
Με κοίταξε σαν εξωγήινο τότε αλλά μου το θύμισε 20 χρόνια αργότερα,
ευγνωμονώντας με. Αυτό για όσους/ες θεωρήσουν ότι εστιάζω κυρίως στα γλωσσικά
μαθήματα.
Δημοσίευση σχολίου