Σε σημαντική
μείωση των δαπανών για διασκέδαση, ένδυση-υπόδυση, τρόφιμα, διακοπές και
θέρμανση οδηγούνται οι καταναλωτές εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.
Σύμφωνα με τα
αποτελέσματα της έρευνα πού διενέργησε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών και η
εταιρία ερευνών και επικοινωνίας TOTHEPOINT, με θέμα «Οι επιπτώσεις της κρίσης στους
καταναλωτές» προέκυψε ότι το 88,1% (σχεδόν εννέα στους δέκα) έχουν μειώσει κι άλλο
την κατανάλωση τον τελευταίο χρόνο.
Η έρευνα
πραγματοποιήθηκε, το χρονικό διάστημα 29 Φεβρουαρίου έως 2 Μαρτίου 2016 και
συμμετείχαν 765 καταναλωτές, από το Νομό Θεσσαλονίκης.
Συγκεκριμένα το
88,1% των καταναλωτών έχουν μειώσει, γενικά την κατανάλωση, τον τελευταίο
χρόνο.
Από αυτούς, που
δήλωσαν ότι έχουν μειώσει την κατανάλωση, το 82,1% μείωσε τις αγορές ένδυσης –
υπόδησης, το 70,0% τη διασκέδαση, το 63,1% την αγορά τροφίμων, το 43,5% τις
διακοπές, το 39,1% τη θέρμανση, το 36,5% τα καλλυντικά, το 35,8% το ηλεκτρικό
ρεύμα, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες, το 35% τις μετακινήσεις, το 32,8% τον οικιακό
εξοπλισμό, το 30,9% τα είδη προσωπικής υγιεινής το 30,7% τα είδη καθαριότητας
σπιτιού, το 23,6% την υγεία, και το 20,3% την εκπαίδευση.
Η σύγκριση με το
2015 είναι η παρακάτω:
Το 2015, 85,1%
των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν μειώσει, γενικά, την κατανάλωση. Το 2016, το
ποσοστό αυξήθηκε, στο 88,1%.
Το 2015, 70,5%
των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για ένδυση-υπόδηση. Το
2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 82,1%.
Το 2015, 54,6%
των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για διασκέδαση. Το 2016,
το ποσοστό αυξήθηκε, στο 70,0%.
Το 2015, 43,1%
των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για τρόφιμα. Το 2016, το
ποσοστό αυξήθηκε, στο 63,1%.
Το 2015, 20,9%
των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για μετακινήσεις. Το
2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 35,0%.
Το 2015, 26,2%
των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για θέρμανση. Το 2016, το
ποσοστό αυξήθηκε, στο 39,1%.
Το 2015, 41,5%
των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για διακοπές. Το 2016, το
ποσοστό αυξήθηκε, στο 43,6%.
Το 2015, 22,6%
των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για ηλεκτρικό ρεύμα,
ύδρευση, τηλεπικοινωνίες. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 35,8%.
Το 2015, 15,8%
των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για είδη καθαριότητας
σπιτιού. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 30,7%.
Το 2015, 12,4%
των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για είδη προσωπικής
υγιεινής. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 30,9%.
Το 2015, 20,6%
των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για καλλυντικά. Το 2016,
το ποσοστό αυξήθηκε, στο 36,5%.
Το 2015, 14,2%
των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για οικιακό εξοπλισμό. Το
2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 32,8%.
Το 2015, 12,8%
των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για υγεία. Το 2016, το
ποσοστό αυξήθηκε, στο 23,6%.
Το 2015, 10,1%
των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για εκπαίδευση. Το
2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 20,3%.
Οι καταναλωτές,
σε ποσοστό 48.3% χρησιμοποιούν την τιμή, ως πρώτο κριτήριο, για τις αγορές
τροφίμων ενώ το 2015 το ποσοστό ήταν 37,7%. Το κριτήριο της ποιότητας το
2016 μειώθηκε από 32,6% σε 16,4%.
Δημοσίευση σχολίου