Φυσικό αέριο στα ΙΧ

Μπορεί σήμερα το φυσικό αέριο να είναι γνωστό ως φθηνή πηγή θέρμανσης, λίγοι όμως γνωρίζουν ότι αποτελεί ένα νέο είδος “πράσινου” και οικονομικού καυσίμου, παραπλήσιου του υγραερίου. Στην Ελλάδα γίνονται ήδη τα πρώτα βήματα διάδοσης και εξάπλωσης του φυσικού αερίου για τις καθημερινές μετακινήσεις με δημόσια αλλά και ιδιωτικά οχήματαΟ ανεφοδιασμός των οχημάτων φυσικού αερίου γίνεται από εξειδικευμένους σταθμούς, οι οποίοι είναι συνδεδεμένοι με το τοπικό δίκτυο παροχής φυσικού αερίου, ενώ η τιμή πώλησής του είναι σημαντικά χαμηλότερη από αυτή της βενζίνης -έως και 50%- και περίπου 25%-30% χαμηλότερη από αυτή του πετρελαίου κίνησης.

Σε περίπτωση που αδειάσει το ρεζερβουάρ και μέχρι τον επόμενο ανεφοδιασμό, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη συμβατική λειτουργία, δηλαδή να το “γυρίσει” στο βασικό του καύσιμο. “Η δημιουργία πρατηρίων που θα εφοδιάζουν τα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο είναι ένα θέμα που εξετάζουμε. Εάν στο μέλλον υπάρξει αυξημένη ζήτηση θα προβούμε στις δέουσες ενέργειες”, δήλωσε στη “Μ” ο διευθυντής εμπορικών δραστηριοτήτων της ΕΠΑ Θεσσαλονίκης Λεωνίδας Μπακούρας.

Με δεδομένο ότι στην Ανθούσα Αττικής λειτουργεί ένας από τους μεγαλύτερους σταθμούς ανεφοδιασμού αυτοκινήτων της Ευρώπης οι ειδικοί θεωρούν δεδομένο ότι πολύ σύντομα, δειλά-δειλά, θα ξεκινήσουν και οι μετατροπές αρκετών αυτοκινήτων, στα πρότυπα της υγραεριοκίνησης, που θα δώσουν οικονομικές λύσεις στον κάτοχο των αυτοκινήτων, αλλά και θα δείξουν περισσότερη περιβαλλοντολογική ευαισθησία.

Τα πλεονεκτήματαΈνα αυτοκίνητο, το οποίο κινείται με φυσικό αέριο, εκπέμπει λιγότερα σωματίδια και ρύπους, ακόμη κι όταν ο καταλύτης είναι παλιός και θέλει αντικατάσταση, κάτι που στην πράξη σημαίνει ρύπανση του περιβάλλοντος σε μεγάλο βαθμό.

Αρκετές μελέτες, που έχουν ως κύριο αντικείμενό τους την κίνηση οχημάτων με φυσικό αέριο, καταλήγουν ότι είναι από τα καθαρότερα οχήματα, όπως και αυτά του βιοαερίου ή και του υδρογόνου. Η ιδέα των βιοκαυσίμων δεν είναι ώριμη στην Ελλάδα και στην Ευρώπη και όπως δείχνουν τα πράγματα θα χρειαστούν περίπου 15 χρόνια συντονισμένης έρευνας και μελέτης για να μπορέσουν να βγουν χρήσιμα συμπεράσματα, υλοποιήσιμα πάνω στα αυτοκίνητα.

Η πλέον διαδεδομένη χρήση της αεριοκίνησης σήμερα είναι στα μέσα μαζικής μεταφοράς (κυρίως αστικά λεωφορεία). Στην Αθήνα, κυκλοφορεί σήμερα μεγάλος αριθμός λεωφορείων που χρησιμοποιούν για καύσιμο φυσικού αερίου ενώ αναμένεται η περαιτέρω αύξηση τους. Τα περιθώρια αύξησης της αεριοκίνησης των αστικών λεωφορείων στις μεγάλες πόλεις της χώρας είναι πολλά.
Μια άλλη κατηγορία οχημάτων στα οποία μπορεί να
 εισαχθεί η χρήση φυσικού αερίου με γρήγορους ρυθμούς είναι τα απορριμματοφόρα οχήματα.

Δεν τίθεται θέμα ασφάλειαςΤο ότι η αεριοκίνηση είναι επισφαλής λόγω της πιθανότητας εκρήξεως αποτελεί μύθο, λένε οι ειδικοί, καθώς πέραν των υψηλών προδιαγραφών, η ασφαλής λειτουργία ενισχύεται λόγω της ιδιότητας του φυσικού αερίου να αναφλέγεται μόνο σε περιορισμένο εύρος μείγματος με αέρα (5% έως 15% κατ’ όγκο, ελαφρύτερα ή βαρύτερα μείγματα δεν αναφλέ
 γονται).
Ο κινητήρας που χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα φυσικού αερίου είναι παρόμοιος με τον ευρέως διαδεδομένο κινητήρα εσωτερικής καύσης για βενζίνη κι αυτός είναι ο λόγος που είναι εύκολη η μετατροπή ενός υφιστάμενου βενζινοκίνητου κινητήρα για καύση φυσικού αερίου με σχετικά χαμηλό κόστος.
Ορισμένες από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρχίσει ήδη να παράγουν, σε μαζική κλίμακα, οχήματα αποκλειστικά φυσικού αερίου.
Το φυσικό αέριο έχει επιλέξει η Ιταλία, όπου το πο
 σοστό από τις συνολικές ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων, φθάνει το 70%. Μεγάλα ποσοστά αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο έχει και η Γερμανία (27%), ενώ πιο πίσω ακολουθούν η Ελβετία, η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία και η Αυστρία.
Ένα θέμα, πάντως, που είναι προς συζήτηση είναι η αποδοτικότητα του κινητήρα με φυσικό αέριο. Μηχανικοί κάνουν λόγο για αρκετά κατάλοιπα κατά την καύση, ενώ η ιπποδύναμη του αυτοκινήτου μειώνεται σε μικρή κλίμακα.

Ανεφοδιασμός στην πιλοτήΜε δεδομένο ότι εκατομμύρια κατοικίες σε ολόκλ
 ηρο τον κόσμο - συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας - είναι συνδεδεμένες σε δίκτυα φυσικού αερίου, αναζητείται τρόπος για επέκταση της χρήσης του για τον ανεφοδιασμό των αυτοκινήτων των ενοίκων. Μια τέτοια εξέλιξη θα δώσει νέα ώθηση στην επιλογή του φυσικού αερίου ως καυσίμου κίνησης, αφού εκτός από την ελκυστική του τιμή θα προσφέρει στους οδηγούς και την δυνατότητα εξοικονόμησης χρόνου και αποφυγής ταλαιπωρίας.

Η προοπτική αυτή έχει μπει ήδη σε εφαρμογή. Η καναδέζικη εταιρεία FuelMaker δημιούργησε το Phill, μια συσκευή η οποία κρεμιέται στο τοίχο του χώρου στάθμευσης του οχήματος και ανεφοδιάζει το Ι.Χ. Το Phill συνδέεται με τις γραμμές που τροφοδοτούν το σπίτι με φυσικό αέριο και μεταβιβάζει στο αυτοκίνητο την απαραίτητη ποσότητα. Για λόγους ασφαλείας, μόλις γεμίσει η δεξαμενή φυσικού αερίου του αυτοκινήτου, διακόπτεται αυτόματα η παροχή. Το σύστημα προσφέρει επιλογές γρήγορου ή αργού γεμίσματος ανάλογα με τις προδιαγραφές του οχήματος. Το Phill έχει ήδη “περάσει” τον Ατλαντικό Ωκεανό και χρησιμοποιείται σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες.

Δημοσίευση σχολίου

[disqus][blogger]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget