Γιώργος Μουλκιώτης - ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΤΗΣ ΛΑΡΚΟ

Ο Βουλευτής Βοιωτίας Κινήματος Αλλαγής και Τομεάρχης Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Γιώργος Μουλκιώτης, με τον Ε’ Αντιπρόεδρο της Βουλής, κ. Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλο, τον Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, κ. Βασίλη Κεγκέρογλου αλλά και τους Τομεάρχες Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Γιώργο Αρβανιτίδη, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Μιχάλη Κατρίνη και Οικονομικών, κ. Κώστα Σκανδαλίδη, κατέθεσαν στη Βουλή ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων προς τους Υπουργούς Περιβάλλοντος & Ενέργειας και Ανάπτυξης και Επενδύσεων αναφορικά με την πορεία και την προοπτική της Γ.Μ.Μ.Α.Ε.  ΛΑΡΚΟ.
 Στην ερώτησή τους, οι βουλευτές υπογραμμίζουν την προστιθέμενη αξία του μεγάλου βιομηχανικού κολοσσού στην οικονομία της χώρας, ενώ ταυτόχρονα τονίζουν την αδιέξοδη κατάσταση στην οποία βρίσκεται ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια η εν λόγω βιομηχανία, καθώς και τις αρνητικές συνέπειες στους εργαζομένους και τις τοπικές κοινωνίες.
 Κατόπιν αυτών, οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής θέτουν καίρια ερωτήματα προς τους αρμόδιους υπουργούς και ζητούν την άμεση  επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Γ.Μ.Μ.Α.Ε. ΛΑΡΚΟ. Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, ζητούν να διευκρινιστεί εάν υπάρχει σαφής σχεδιασμός και προγραμματισμός ώστε να διασφαλιστεί η συνέχιση της  λειτουργίας της ΛΑΡΚΟ και να μην οδηγηθεί σε κλείσιμο ή με το σπάσιμο σε τμηματική λειτουργία, από τις σημερινές δραστηριότητες αλλά και να εξασφαλιστεί το μέλλον των εκατοντάδων εργαζομένων της εταιρείας. Επιπλέον, ρωτούν ποιες επενδύσεις προωθούνται για τον εκσυγχρονισμό της εταιρείας και τη μείωση του κόστους παραγωγής. Τέλος, ποιο είναι το σχέδιο της κυβέρνησης, ώστε η πιθανή αλλαγή ιδιοκτησίας μιας τέτοιας στρατηγικού χαρακτήρα βιομηχανίας, γίνει στο υψηλότερο δυνατό τίμημα, όπως επιβάλει το δημόσιο συμφέρον.
Η ΛΑΡΚΟ, μια από τις λίγες εναπομένουσες βαριές βιομηχανίες της χώρας μας, συγκαταλέγεται μέσα στις πέντε μεγαλύτερους παραγωγούς σιδηρονικελίου στον κόσμο και ο μεγαλύτερος στην Ευρώπη. Είναι η μοναδική εταιρία στην Ευρώπη που εκμεταλλεύεται δικά της νικελιούχα κοιτάσματα, παράγοντας αρίστης ποιότητας σιδηρονικέλιο, που τα καθιστά περιζήτητο στην παγκόσμια αγορά. Απασχολεί σε μόνιμο και εργολαβικό προσωπικό περί τα 1.300 άτομα έχοντας εγγεγραμμένα στο μητρώο συνεργατών της 12.500 Α.Φ.Μ, ενώ έχει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης με σημαντικότερη την καθετοποίηση της παραγωγής, μέσα από την δημιουργία μονάδας παραγωγής ΑΝΟΞΕΙΔΩΤΟΥ ΧΑΛΥΒΑ που θα δώσει τεράστια προστιθέμενη αξία στο παραγόμενο προϊόν.
 Αυτός ο βιομηχανικός κολοσσός τα τελευταία χρόνια, είτε από κακοδιαχειρίσεις του παρελθόντος (500 εκ ευρώ «έκαναν φτερά» από τα ταμεία της εταιρίας με το αδιερεύνητο σκάνδαλο την προπώλησης του Νί –hedging- την περίοδο 2007-2009), είτε από την απότομη πτώση της τιμής του Νί και την πρωτοφανή παρατεταμένη τους διάρκεια μιας πενταετίας, είτε από διοικητικά λάθη και παραλείψεις, σήμερα βρίσκεται σε οικονομικό αδιέξοδο.
 Με βάση δημοσιεύματα του τύπου, η Κυβέρνηση προσανατολίζεται στην αντιμετώπιση του προβλήματος της ΛΑΡΚΟ πάνω στο σχέδιο που είχε προτείνει η Ελληνική Κυβέρνηση της περιόδου 2012-2014, η οποία είχε και την σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού, όπως επίσημα ανακοινώθηκε από τις
 Βρυξέλλες με τα χαρακτηριστικά απόφασης C(2014) 1805 /27.3.2014, το οποίο δεν υλοποιήθηκε. Σημειωτέον ότι το παραπάνω σχέδιο (που στην ουσία τριχοτομούσε την ΛΑΡΚΟ προκειμένου να ιδιωτικοποιηθεί μέσα από 2 ξεχωριστούς διαγωνισμούς χωρίς να διασφαλίζει την συνέχεια της ΛΑΡΚΟ και χωρίς καμία προστασία για τους εργαζόμενους της) είχε απορριφθεί ως καταστροφικό, όχι μόνο από τους εργαζόμενους, τις τοπικές κοινωνίες και την τότε αντιπολίτευση, αλλά ακόμη και από την ίδια την Διοίκηση της ΛΑΡΚΟ (διορισμένη από την τότε Κυβέρνηση της Ν.Δ.). Μάλιστα, με ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού της Συμβουλίου στις 23.5.2014, αποφασίσθηκε η προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, προκειμένου να ακυρωθεί η παραπάνω απόφαση της Ε.Ε με το αιτιολογικό, πως η εφαρμογή της, θα ήταν σε βάρος των εργαζομένων, της εταιρίας και του Δημοσίου συμφέροντος.
 Η διεθνής τιμή του Νί, που είναι και η τιμή πώλησης του παραγόμενου προϊόντος, το τελευταίο διάστημα δείχνει τρομερά αυξητικές τάσεις, όπου μόνο τους δύο τελευταίους μήνες αυξήθηκε κατά 50% ανοδική πορεία, όπου το Νί αποτελεί ένα από τα συστατικά του μεγάλου αριθμού των μπαταριών που θα χρησιμοποιηθούν.
 Οι μεγαλύτερες οικονομικές υποχρεώσεις που αντιμετωπίζει η ΛΑΡΚΟ είναι η απόφαση της Ε.Ε (2014) για ανάκτηση του Δημοσίου από την ΛΑΡΚΟ του ποσού των 136 εκ ευρώ πλέον τόκων, ως παράνομες κρατικές ενισχύσεις και το χρέος στην ΔΕΗ που ξεπερνά τα 330 εκ. ευρώ, με τον αρμόδιο Υπουργό κ. Κ. Χατζηδάκη να ισχυρίζεται σε δηλώσεις του στα ΜΜΕ, πως το χρέος αυτό δεν πρόκειται να εισπραχθεί από την ΔΕΗ, την στιγμή που έχει γίνει πρόσφατη ρύθμιση [αρχές του 2019] στην οποία προβλέπεται συγκεκριμένος τρόπος καταβολής του χρέους πριν το 2019, με την δέσμευση ότι θα εξοφλούνται οι από εδώ και εφεξής καταναλώσεις ηλεκτρικής ενέργειας, παραβλέποντας ότι τα συμφέροντα της ΔΕΗ είναι σε απόλυτη σχέση με τις εξελίξεις στην ΛΑΡΚΟ.
 Τους τελευταίους μήνες βρίσκεται σε εξέλιξη μια πρωτόγνωρη συμφωνία της ΛΑΡΚΟ με την Ελβετική εταιρία TELF AG και έχει σχέση με τον εμπλουτισμό με πλουσιότερο μετάλλευμα, για την οποία όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι δεν έχουν γίνει γνωστοί οι όροι της.
 Κάτω από αυτές τις συνθήκες οι εργαζόμενοι, ζώντας σε ένα αβέβαιο περιβάλλον, βρίσκονται σε πλήρη αναστάτωση με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια τους, που επιτείνεται και από τα πρόσφατα θανατηφόρα ατυχήματα.
 Ερωτώνται οι κ.κ Υπουργοί:
 1. Ποιο είναι το σχέδιο της κυβέρνησης προκειμένου να διασφαλιστεί η συνέχιση της λειτουργίας της ΛΑΡΚΟ και να μην οδηγηθεί σε κλείσιμο ή με το σπάσιμο σε τμηματική λειτουργία, από τις σημερινές δραστηριότητες;
 2. Ποιο είναι το σχέδιο της κυβέρνησης, ώστε η πιθανή αλλαγή ιδιοκτησίας μιας τέτοιας στρατηγικού χαρακτήρα βιομηχανίας, γίνει στο υψηλότερο δυνατό τίμημα, όπως επιβάλει το δημόσιο συμφέρον;
 3. Ποιες επενδύσεις προωθούνται για τον εκσυγχρονισμό της εταιρείας και τη μείωση του κόστους παραγωγής ώστε να μην συσσωρεύει ζημιές ;
 4. Τι θα γίνει με τους προηγούμενους λανθασμένους χειρισμούς της διαχείρισης δικαιωμάτων ρύπων από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ;
 5. Υφίσταται σαν λύση το καταστροφικό σχέδιο της τριχοτόμησης που είναι σε βάρος των εργαζομένων, της εταιρίας και του Δημοσίου συμφέροντος; Πως θα διασφαλιστεί η ενιαία συνέχεια της εταιρίας;
 6. Ποιές είναι οι προθέσεις της κυβέρνησης για το μέλλον των εκατοντάδων εργαζομένων της εταιρείας;
 7. Τι πρόκειται να γίνει με τον ορυκτό πλούτο που εκμεταλλεύεται η ΛΑΡΚΟ και αποτελεί δημόσια περιουσία;
 8. Για το θέμα των κρατικών ενισχύσεων τι προτίθεται να κάνει η Κυβέρνηση;
 9. Πως θα επανέλθει η παραγωγή στα φυσιολογικά επίπεδα, ώστε σε μια περίοδο που η τιμή του Νι έχει «απογειωθεί», να σταματήσει η μηνιαία απώλεια πολλών εκατομμυρίων ευρώ που είναι ζωτικής σημασίας για την ταμειακή ρευστότητα της εταιρίας και της εξυπηρέτησης όλων των υποχρεώσεων της;
10.Ποιοί είναι οι όροι και τα αποτελέσματα της συμφωνίας με την Ελβετική εταιρία TELF AG ;
 11. Πως θα διασφαλιστούν τα συμφέροντα της ΔΕΗ που είναι και μέτοχος στην ΛΑΡΚΟ κατά 11,45%; Η πιθανή εφαρμογή του σχεδίου τριχοτόμησης η οποιασδήποτε άλλης εκκαθάρισης, σημαίνει ματαίωση της ικανοποίησης των αξιώσεών της, με αποτέλεσμα να εγγραφούν 330 εκ ευρώ στο παθητικό της Δ.Ε.Η;
 12. Εκτός από τις προθέσεις που έχουν δημοσιοποιηθεί στα ΜΜΕ, υπάρχουν εναλλακτικοί σχεδιασμοί που θα διασφαλίζουν τα συμφέροντα και των δύο εταιριών (ΔΕΗ-ΛΑΡΚΟ);

Οι Ερωτώντες Βουλευτές,
 Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος
 Βασίλης Κεγκέρογλου
 Μιχάλης Κατρίνης
 Γιώργος Αρβανιτίδης
 Γιώργος Μουλκιώτης
 Κώστας Σκανδαλίδης

θηβα

Δημοσίευση σχολίου

[disqus][blogger]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget