Στον χρεοκοπημένο ΟΣΕ τα επιδόματα δεν κόβονται ποτέ !!


\Την ίδια στιγμή που οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό και το δημόσιο τομέα βλέπουν τους μισθούς τους να κόβονται και  το φάσμα της άμεσης απόλυσης, στον χρεοκοπημένο εδώ και χρόνια ΟΣΕ η διοίκηση όχι μόνο δεν περικόπτει αποδοχές αλλά συνεχίζει να πληρώνει υπαλλήλους με 2.800 ευρώ μηνιαίως.
 Σύμφωνα με ρεπορτάζ που δημοσιεύεται στο «Έθνος της Κυριακής», παρότι οι αποδοχές των εργαζομένων του Οργανισμού μειώθηκαν κατά 20% με την κατάργηση διαφόρων ειδικών επιδομάτων, οι νέες συνολικές αποδοχές τους παραμένουν περίπου στα ίδια επίπεδα. Πως γίνεται αυτό;
Με το μοντέλο της «προσωπικής διαφοράς» που επιχείρησε η κυβέρνηση να θολώσει τα νερά και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, πρόταση που ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για την Τρόικα με αποτέλεσμα να διακοπούν οι διαπραγματεύσεις για την 6η δόση του δανείου.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, στη συλλογική σύμβαση που υπέγραψε η διοίκηση του ΟΣΕ με την Πανελλήνια Ομοσπονδια Σιδηροδρομικών στις 23 Μαρτίου αναφέρεται ρητά ότι η προσωπική διαφορά, δηλαδή «η διαφορά μεταξύ των παλαιών και των νέων αποδοχών του εργαζόμενου μείον τις τακτικές αποδοχές του», θα καταβάλλεται σε όλους τους εργαζόμενους «καθ' όλη τη διάρκεια της εργασιακής σχέσης τους με την εταιρεία.» (άρθρο 11)

Πρακτικά, το παραπάνω άρθρο της συλλογικής σύμβασης σημαίνει ότι η κατάργηση σωρείας ειδικών επιδομάτων που λάμβαναν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι είναι τυπική μόνο, αφού τα επιδόματα αυτά μπορούν να συμπεριληφθούν στην «προσωπική διαφορά» που θα λαμβάνουν για όσο εργάζονται εκεί!

Παράδειγμα: Μηχανοδηγός με 25 έτη προϋπηρεσίας λάμβανε πριν τη συλλογική σύμβαση 2.500-3.000 ευρώ μεικτά. Με τη νέα σύμβαση, τα ειδικά επιδόματα (που αντιστοιχούν στο 60% του παραπάνω ποσού) καταργήθηκαν μεν, αλλά ο βασικός μισθός του από 1.200 ευρώ πήγε στα 1.500 ευρώ. Επιπλέον, με τη θεσμοθέτηση της προσωπικής διαφοράς, οι νέες απολαβές του φτάνουν ξανά στα 2.250 έως 2.700 ευρώ μεικτά.

Να σημειωθεί ότι ο μέσος όρος στις μηνιαίες αποδοχές των σιδηροδρομικών υπαλλήλων ξεπερνούσε τα 3.000 ευρώ, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών. Αναρωτιέται κανείς αν οι υπάλληλοι αυτοί οδηγούν τραίνο ή F-16....



ΠΗΓΗ   http://www.iefimerida.gr

Δημοσίευση σχολίου

[disqus][blogger]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget