Μπορεί για τους
περισσότερους κλάδους το 2015 να θεωρείται έτος επιστροφής στην ανάπτυξη, ύστερα
από μια πενταετία βαθιάς ύφεσης και δραματικής συρρίκνωσης των πωλήσεών τους,
ωστόσο για την αγορά των μίνι μάρκετ (παντοπωλεία) και των περιπτέρων η
ανάκαμψη φαίνεται πως αργεί.
Τουλάχιστον αυτό
υποστηρίζει μελέτη της «Στόχασις Σύμβουλοι Επιχειρήσεων Α.Ε.» που επιμελήθηκε η
Αυγή Οικονομίδου, σύμφωνα με την οποία η πτωτική πορεία που ξεκίνησε με το
ξέσπασμα της κρίσης αναμένεται να συνεχιστεί τη διετία 2015-2016 και για τις
δύο αγορές κυρίως λόγω της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών αλλά
και του ισχυρού ανταγωνισμού από τα μεγάλα σούπερ μάρκετ.
Ειδικότερα, στην
αγορά των mini-market προβλέπεται μείωση του επιπέδου της τάξης
του 4% περίπου κατ' έτος, λόγω του εντεινόμενου ανταγωνισμού από το οργανωμένο
λιανεμπόριο, κυρίως με τη διείσδυση των καταστημάτων ευκολίας στις «γειτονιές»
και την ανάπτυξη των συνεργασιών με πρατήρια καυσίμων, ενώ στην αγορά των
περιπτέρων προβλέπεται μείωση του επιπέδου της τάξης του περίπου 5% κατ' έτος,
λόγω της διάθεσης καπνικών προϊόντων (τα οποία κατέχουν σημαντική θέση στα
έσοδά τους) και από τα super market, παράλληλα με τη διατήρηση του
παρεμπορίου τσιγάρων.
Δημοσίευση σχολίου