Κύριε Υπουργέ ,
Λίγο πριν μπούμε στο 2015 και συμπληρώνοντας δυόμισι μήνες
από την έναρξη των μαθημάτων στα σχολεία των παιδιών μας βρισκόμαστε στη
δυσάρεστη θέση και στην απόγνωση να διαπιστώνουμε ότι η κατάσταση στο χώρο της
παιδείας δημιουργεί σχολεία και μόρφωση δύο ταχυτήτων !
Αυτό οφείλεται στις
πολλές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία με αποτέλεσμα τις
τρομακτικές απώλειες διδακτικών ωρών παρά τις διαβεβαιώσεις ότι όλα τα σχολεία είναι
έτοιμα να λειτουργήσουν κανονικά με την έναρξη της σχολικής χρονιάς ! . Ζούμε
σε μία χώρα με θεμελιωμένα από το Σύνταγμα και τους Νόμους του Ελληνικού
Κράτους Δημοκρατικά Δικαιώματα στα οποία ξεχωριστή θέση έχουν εκείνα της
ισότητας των πολιτών χωρίς μεροληψία και εξαιρέσεις ως προς την αντιμετώπισή
τους από την πολιτεία . Εκείνα της διασφάλισης παροχής δημόσιας και δωρεάν
παιδείας σε όλους τους μαθητές της επικράτειας. Αλλά και την αυτονόητη
υποχρέωση της Πολιτείας να αντιλαμβάνεται , να καταγράφει , να αξιολογεί και να
επιλύει έγκαιρα και αποτελεσματικά τα οποιαδήποτε προβλήματα δυσχεραίνουν την
απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων ώστε όλοι οι μαθητές να έχουν τις ίδιες
ευκαιρίες και να αντιμετωπίζονται ισότιμα χωρίς «συμπάθειες » πρόσωπα
,κοινωνικές ομάδες και τάξεις .
Ποιο είναι το αίσθημα ισότητας που θα έχουν τα παιδιά μας
όταν οδηγηθούν στις εξετάσεις οι οποίες θα κρίνουν το μέλλον τους ( τράπεζες
θεμάτων , πανελλαδικές εξετάσεις ) τη στιγμή που θα έχουν κάνει έναρξη βασικών
μαθημάτων μετά από δύο και τρείς μήνες λειτουργίας των σχολείων όταν άλλοι
συμμαθητές τους έχουν ξεκινήσει κανονικά; Αλλά και στις μικρότερες βαθμίδες τι
να πούμε στα παιδιά μας όταν από την παιδική τους ηλικία βιώνουν το αίσθημα της
ανισότητας μέσα στα σχολεία τους;
Εμείς σαν γονείς ζητάμε το αυτονόητο , το οποίο δυστυχώς
πολλές φορές έχει και την ανάγκη ερμηνείας και υπενθύμισης , το να αισθανόμαστε
δηλαδή ότι εμείς και τα παιδιά μας είμαστε ίσοι και ζούμε ανάμεσα σε ίσους και
ζούμε και ενεργούμε κάτω από τις ίδιες για όλους συνθήκες . Απαιτούμε την
διασφάλιση προϋποθέσεων ισότητας στην εκπαίδευση των παιδιών μας καθώς και την
διασφάλιση της ποιότητάς της . Διότι διαφορετικά δεν μπορούμε να μιλάμε για
αξιολογήσεις Εκπαιδευτικού έργου ,σχολικών μονάδων και επιτυχίες εκπαιδευτικών
συστημάτων! .
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Γκιζίλη Ρούλα Ζαχαρίας Κωνσταντίνος
Δημοσίευση σχολίου