![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiCGrp4U_TCz5B_EqQRET-kX-t9kTFNaYzu-4Z_0EHZ_pERPQPl4_0e-vbk3xm4Y670gSoODze5qhqERXoNI46qFfx_GBBWmDIIvY9fjjTzlxYGR7bTF_oHER57T6onc2iet3sesYJQ07Dm/s1600/poelogocolour.png)
Η κατάργηση των τυπικών προσόντων εγείρει τεράστια ερωτήματα
για τις προθέσεις του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης. Είναι δυνατόν να μην έχουν θέση στην αξιολόγηση προσόντων οι
επαγγελματικές γνώσεις, οι ακαδημαϊκοί τίτλοι σπουδών και οι ξένες γλώσσες;
Είναι δυνατόν να μην αναγνωρίζονται και προσμετρώνται τίτλοι από ακαδημαϊκά
ιδρύματα και να αντικαθίστανται από μία γραπτή εξέταση αγνώστου περιεχομένου
και μία συνέντευξη μερικών λεπτών;
Με το Νόμο 3839/2010, για πρώτη φορά η Ελληνική Δημόσια
Διοίκηση ξεπέρασε την επετηρίδα και ξεκίνησε η προσπάθεια για την απόκτηση
Προϊσταμένων υψηλών προσόντων που αναδείχτηκαν αξιοκρατικά και αντικειμενικά
χωρίς την «κομματική ταυτότητα». Διατάξεις που μόλις το 2013 επεκτάθηκαν και
εφαρμόστηκαν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Αντί να εφαρμοστεί πλήρως ο Νόμος, του
οποίου η συνέχεια πάγωσε με κομματικές παρεμβάσεις, σήμερα επιχειρείται η
αποδόμησή του επειδή δεν αφήνει περιθώρια για κρίσεις πελατειακού χαρακτήρα.
Οι Προϊστάμενοι που κρίθηκαν με αντικειμενικές διαδικασίες,
διαθέτοντας τυπικά προσόντα, αντικαθίστανται με τη διαδικασία της απευθείας
ανάθεσης από αυτούς που αποτελούν κομματικές επιλογές. Πρόκειται για μια
«επιχείρηση» παγίωσης της κατάστασης αυτής με τη σφραγίδα του Υπουργείου
Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και όχι για ένα
μεταβατικό στάδιο, όπως θέλουν κάποιοι. Επιδιώκεται δηλαδή η αντικατάσταση των
Προϊσταμένων που επελέγησαν με κρίσεις, από κομματικούς «ημέτερους», που
ορίζονται με ανάθεση για απροσδιόριστο χρόνο.
Όσο «δομημένη» και να είναι η συνέντευξη, είναι εντελώς
αδύνατο να αποτελέσει μόνη της αξιόπιστο εργαλείο διάγνωσης όλων αυτών των
χαρακτηριστικών που φιλοδοξεί το νομοσχέδιο για την προώθηση αξιόλογων ανθρώπων
στις θέσεις των Προϊσταμένων. Η πραγματικότητα δείχνει πώς τις συνεντεύξεις
μέχρι σήμερα τις διεξάγουν απολύτως ελεγχόμενες από το πολιτικό σύστημα επιτροπές.
Ενώ η συμμετοχή ιδιωτών σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί μέσο
εξυγίανσης, καθώς και αυτοί, που στερούνται των εγγυήσεων μονιμότητας των
υπηρετούντων υπαλλήλων, θα επιλέγονται με κριτήρια κομματικά και πελατειακά,
χωρίς να καθορίζεται από ποιους και πως θα αξιολογούνται, τι εγγυήσεις θα έχουν
για να μην αναγκάζονται να υπηρετούν τις επιλογές της πολιτικής ηγεσίας ώστε να
προωθηθούν οι ημέτεροι.
Είναι πασιφανές πώς δεν πρόκειται για μεταρρύθμιση προς
όφελος της Δημόσιας Διοίκησης που προάγει την αξιοκρατία. Ακριβώς το αντίθετο
επιδιώκεται με την αντικατάσταση των τυπικών προσόντων που αποκτήθηκαν έπειτα
από χρόνια ακαδημαϊκών σπουδών από μία γραπτή εξέταση και μία συνέντευξη. Μια
διαδικασία ορθάνοιχτη σε παρεμβάσεις.
Δεν είναι άλλωστε τυχαίες οι πολλαπλές παρεμβάσεις αιρετών
στην Κεντρική Διοίκηση (Υπουργείο Εσωτερικών) προκειμένου να παραταθεί η
απαράδεκτη αναστολή κρίσεων Προϊσταμένων από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια
προκειμένου να διαιωνιστεί μια αναξιοκρατική διαδικασία τοποθέτησης
Προϊσταμένων με ανάθεση. Παρεμβάσεις που μόνο στόχο έχουν ίδιο πολιτικό όφελος,
συντήρηση του πελατειακού, κομματικού κράτους και όχι την προάσπιση του
Δημοσίου συμφέροντος με επιλογή αξιοκρατικά των άξιων και ικανών!!!
Η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. έχει επανειλημμένα επισημάνει πώς πραγματικός
στόχος της κυβέρνησης σε σχέση με τη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική
Αυτοδιοίκηση δεν είναι η αναβάθμισή της, αλλά ο απόλυτος έλεγχος και η υποταγή
της στην εκάστοτε πολιτική εξουσία. Αυτό το σκοπό εξυπηρετεί το σχέδιο του
Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Τον ίδιο
σκοπό εξυπηρετεί και η λεγόμενη «αξιολόγηση». Η μετάθεση του χρόνου εφαρμογής
ανάλογου συστήματος επιλογής Προϊσταμένων και στους εργαζόμενους στην Τοπική
Αυτοδιοίκηση έχει να κάνει και με τις εξελίξεις που θα διαμορφωθούν συνολικά
στο θεσμό την περίοδο του καλοκαιριού και με τις πολιτικές που σχεδιάζονται να
εφαρμοσθούν.
Δημοσίευση σχολίου