Ερωτήσεις του Βουλευτή κ. Ευάγγελου Μπασιάκου σχετικά με την προώθηση του ελληνικού ελαιολάδου και κρασιού στις ευρωπαϊκές και ξένες αγορές



Απάντηση σε ερωτήσεις (αρ. πρωτ: 21436/2637 & 21440/2638  /20-5-2013)  του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Ευάγγελου Μπασιάκου σχετικά με την προώθηση του ελληνικού ελαιολάδου και κρασιού στις ευρωπαϊκές και ξένες αγορές. Σε απάντηση των 21436/2637 & 21440/2638  /20-5-2013 εγγράφων σας, αναφορικά με τις δύο ερωτήσεις του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Ευάγγελου Μπασιάκου σχετικά: * Με την προβολή και προώθηση του ελληνικού ελαιολάδου και κρασιού στις ευρωπαϊκές και ξένες αγορές. * Με τα αποτελέσματα της τελευταίας επταετίας. Σας γνωρίζουμε τα εξής:

 Ο ΟΠΕ συμμετέχει κάθε χρόνο σε επιλεγμένες Διεθνείς Εκθέσεις του εξωτερικού (18 εκθέσεις τροφίμων-ποτών και 4 εξειδικευμένες εκθέσεις κρασιού) μέσω των οποίων προβάλουμε και προωθούμε τα εν λόγω προϊόντα στις αγορές του εξωτερικού.
 Επίσης υλοποιούμε κατά καιρούς διάφορα προγράμματα της Ε.Ε. σε συνεργασία με κλαδικούς φορείς. Ειδικότερα παραθέτουμε την παρακάτω αναλυτική περιγραφή δράσεων για την τελευταία επταετία:
 
1. ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ 2006-2012
 Από το 2006 έως το 2012 έχουν υλοποιηθεί 8 προγράμματα για την προώθηση του ελαιολάδου στο εξωτερικό συνολικής αξίας 14.536.400€.
 Τα προγράμματα αυτά έχουν υλοποιηθεί από τον ΟΠΕ σε συνεργασία με τις κλαδικές οργανώσεις του ελαιολάδου και έχουν χρηματοδοτηθεί από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Κοινότητα.
 * "ΕΛΑΙΑΣ ΓΕΥΣΕΙΣ" Πρόγραμμα ενημέρωσης και προώθησης ελαιολάδου σε τρίτες χώρες  1/7/2005-31/7/2007 (δικαιούχος ΣΕΒΙΤΕΛ).
 Χώρες εφαρμογής: ΗΠΑ, Καναδάς, Αυστραλία, Νορβηγία,
 Δράσεις: Παραγωγή προωθητικού υλικού, διαφημιστικές καταχωρήσεις σε περιοδικά, εκδηλώσεις, προωθητικές ενέργειες στα σημεία πώλησης, δημοσιότητα- δημόσιες σχέσεις, έρευνα αγοράς
 * 2006 – ΕΤΟΣ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ
 Δράσεις προβολής ελαιολάδου., με υποστήριξη του ΥΠΟΙΟ και του ΥΠΑΑΝ και συνεργασία με τους κλαδικούς φορείς, περιλάμβαναν εκδόσεις ενημερωτικού υλικού, συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, προσκλήσεις και φιλοξενία αγοραστών και δημοσιογράφων από το εξωτερικό, αφιερώματα στον ξένο τύπο, συνέδρια και ημερίδες.
 * "ΚΟΤΙΝΟΣ" Πρόγραμμα προώθησης ευρωπαϊκού ελαιολάδου στην εσωτερική αγορά 28/2/2005 – 27/2/2008 (δικαιούχος ΣΕΒΙΤΕΛ).
 Χώρες εφαρμογής: Κύπρος, Γαλλία, Μ. Βρετανία, Βέλγιο, Ολλανδία, Γερμανία, Αυστρία, Δανία, Σουηδία, Φινλανδία, Ελλάδα.
 Δράσεις: Παραγωγή προωθητικού υλικού, διαφημιστικές καταχωρήσεις σε περιοδικά, εκδηλώσεις, προωθητικές ενέργειες στα σημεία πώλησης, δημοσιότητα- δημόσιες σχέσεις
 * “ΚΟΤΙΝΟΣ ΙΙ”  πρόγραμμα προώθησης & ενημέρωσης του Ευρωπαϊκού Ελαιολάδου στις αγορές της Μ.ΒΡΕΤΑΝΙΑΣ-ΚΥΠΡΟΥ-ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ-ΑΥΣΤΡΙΑΣ-ΣΟΥΗΔΙΑΣ (Δικαιούχος ΣΕΒΙΤΕΛ)
 Η χρονική διάρκεια του προγράμματος είναι 21/10/08 έως 20/10/2011.
 Δράσεις: Διαφήμιση (καταχωρήσεις, παραγωγή & διανομή διαφημιστικού-ενημερωτικού-προωθητικού υλικού), εκδηλώσεις στα σημεία πώλησης, δημόσιες σχέσεις-δημοσιότητα
 * Πρόγραμμα προώθησης του Εξαιρετικά Παρθένου Ελαιολάδου στις αγορές των ΗΠΑ – ΚΑΝΑΔΑ – ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ με τη στήριξη του ΥΠΟΙΟ και σε συνεργασία με τους κλαδικούς Συνδέσμους ΣΕΒΙΤΕΛ – ΕΣΒΙΤΕ.
 Χρονική διάρκεια: 1/5/2006 – 30/11/2009.
 Δράσεις: δημοσιότητα, δημόσιες σχέσεις, επέκταση διανομής – τοποθέτηση προϊόντων, εκδηλώσεις στα σημεία πώλησης, συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις.
 * "LIQUID GOLD" Πρόγραμμα Προώθησης Ευρωπαϊκών Ελαιολάδων στην
 Αγορά της Ρωσίας (δικαιούχος ΕΔΟΕΕ)
 Χρονική διάρκεια: 6/3/2008 – 5/3/2010
 Δράσεις: Συμμετοχή σε ΔΕ, in store promotion, καταχωρήσεις σε έντυπα, media relations, προωθητικό υλικό, προσκλήσεις σε αγοραστές - δημοσιογράφους - opinion makers
 * “WONDERFUL OLIVE OIL” πρόγραμμα προώθησης & ενημέρωσης του Ευρωπαϊκού Ελαιολάδου στις αγορές των ΗΠΑ – ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ-ΕΛΒΕΤΙΑΣ-ΝΟΡΒΗΓΙΑΣ –ΗΑΕ (Δικαιούχος ΣΕΒΙΤΕΛ)
 Η χρονική διάρκεια του προγράμματος είναι 6/03/08 έως 5/03/2010.
 Δράσεις: διαφήμιση, παραγωγή και διανομή προωθητικού υλικού, προωθητικές ενέργειες σε σημεία πώλησης, δημόσιες σχέσεις - δημοσιότητα
 * «GREAT OLIVE OIL»  Πρόγραμμα Προώθησης Ευρωπαϊκών Ελαιολάδων σε τρίτες  χώρες:  ΗΠΑ, Καναδάς, Νορβηγία 2012 - 2014.
 Δράσεις: διαφήμιση, παραγωγή και διανομή προωθητικού υλικού, προωθητικές ενέργειες σε σημεία πώλησης, δημόσιες σχέσεις – δημοσιότητα.
 Εκτός από τα προγράμματα, ο ΟΠΕ υλοποιεί, στο πλαίσιο της αποστολής του, δράσεις στις οποίες συμμετέχουν επιχειρήσεις ελαιολάδου, όπως συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, επιχειρηματικές αποστολές, προσκλήσεις ξένων αγοραστών και εκδηλώσεις προβολής προϊόντων.
 
Εξαγωγές ελαιολάδου
 Από 262 εκ. € το 2007 έφτασαν 289 εκ. € το 2012 σημειώνοντας αύξηση κατά 10%.
 Στις παραδοσιακές αγορές όπως ΗΠΑ, Καναδάς, Αυστραλία ή Γαλλία υπάρχει μείωση των εξαγωγών, με εξαίρεση την Γερμανία όπου οι εξαγωγές έχουν υπερτριπλασιαστεί.
 Το γεγονός αυτό, σε σχέση με τα προγράμματα που έχουν υλοποιηθεί μπορεί να φαίνεται παράλογο, όμως παρά το γεγονός ότι η προβολή και η προώθηση του ελληνικού ελαιολάδου είναι στο επίκεντρο της εξαγωγικής πολιτικής της χώρας, δεν πρέπει να μας διαφεύγει το γεγονός ότι οι βασικοί ανταγωνιστές μας, οι πολύ μεγαλύτερες χώρες Ισπανία και Ιταλία, διαθέτουν στον κλάδο του ελαιολάδου ισχυρότατες επιχειρήσεις, οι οποίες συστηματικά εφαρμόζουν ιδιωτικά διαφημιστικά προγράμματα υψηλότατου  προϋπολογισμού που τους επιτρέπουν να έχουν μεγάλα μερίδια στις αγορές και εκτεταμένη επώνυμη τοποθέτηση του ελαιολάδου
 τους στις αλυσίδες τροφίμων των μη ελαιοπαραγωγών χωρών, παγκοσμίως.
 Τα χρήματα που διαθέτει η Ελλάδα στις παραδοσιακές αγορές ουσιαστικά χρησιμεύουν στην προσπάθεια διατήρησης της παρουσίας στην αγορά και αντιμετώπισης του πολύ ισχυρού ανταγωνισμού.
 Ταυτόχρονα όμως πρέπει να τονιστεί ότι το ελληνικό ελαιόλαδο έχει κατακτήσει καινούργιες αγορές όπως Ρωσία (από 1,7 εκ. € το 2007 σε 6 εκ.€ το 2012), Κίνα (από 1,7 εκ. € το 2007 σε 8,4 εκ.€ το 2012) ή Ιαπωνία(από 1,6 εκ. € το 2007 σε 2,7 εκ.€ το 2012), που σημαίνει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις έχοντας υποστήριξη στην προώθηση στις παραδοσιακές αγορές μέσω των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, επενδύουν με καλά αποτελέσματα σε καινούργιες αγορές.
 
2. ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΡΑΣΙΟΥ 2006 – 2012
 
Από το 2007 μέχρι το 2013 έχουν υλοποιηθεί ή βρίσκονται σε φάση υλοποίησης τα παρακάτω προγράμματα  που χρηματοδοτούνται από την Ε.Ε.
 * Πρόγραμμα ενημέρωσης και προώθησης οίνου σε τρίτες χώρες             « WONDERFUL WINES»: Διάρκεια: 2007 – 2010, Δικαιούχος: ΕΔΟΑΟ, Προϋπολογισμός: 3.500.000 €.  Αφορά στις χώρες: ΗΠΑ, Καναδάς, Κίνα, Ρωσία, Ελλάδα.  Δράσεις: Καταχωρήσεις σε έντυπα, συμμετοχή σε Διεθνείς Εκθέσεις, ενέργειες ενημέρωσης μέσω  Road Shows, προσκλήσεις αγοραστών – δημοσιογράφων, παραγωγή εντύπων.  
 * Πρόγραμμα προώθησης οίνων ποιότητας σε αγορές τρίτων χωρών  «ΚΟΑ – Κοινή Οργάνωση Αγοράς Κρασιού»:  Διάρκεια:1/2/2010 – 1/2/2013, Δικαιούχος: ΟΠΕ,  Προϋπολογισμός: 3.000.000 €, Αφορά στις χώρες: ΗΠΑ, Καναδάς, Ρωσία, Ελβετία.  Δράσεις:  Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε περιοδικά, εκδηλώσεις και γευστικές δοκιμές,  προσκλήσεις αγοραστών -δημοσιογράφων, συμμετοχή σε Εμπορικές και Καταναλωτικές Εκθέσεις, δημιουργία ενημερωτικού- επικοινωνιακού υλικού υποδομής.
 * Πρόγραμμα ενεργειών ενημέρωσης και προώθησης Ελληνικών αλκοολούχων ποτών με ΠΓΕ  - GREAT SPIRITS: Διάρκεια: 1/2/2010 – 1/2/2013, Δικαιούχος: ΣΕΑΟΠ, Αφορά στις ΗΠΑ, Δράσεις: Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε περιοδικά, εκδηλώσεις και γευστικές δοκιμές,  προσκλήσεις αγοραστών -δημοσιογράφων, συμμετοχή σε Εμπορικές και Καταναλωτικές Εκθέσεις, δημιουργία ενημερωτικού- επικοινωνιακού υλικού υποδομής.
 * ΚΟΑ 2013: Διάρκεια: ένα έτος (2013), Δικαιούχος: ΟΠΕ – ΕΔΟΑΟ, Προϋπολογισμός: 1.800.000, Αφορά στις χώρες Αμερική και Καναδά, Δράσεις: Δημιουργία website, Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δημιουργία εντύπων, Εκπαιδευτικές ενέργειες προς επαγγελματίες και καταναλωτές κρασιού, Προσκλήσεις αγοραστών – δημοσιογράφων, Συμμετοχή σε Δ. Εκθέσεις.

Δημοσίευση σχολίου

[disqus][blogger]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget