Λιανεμπόριο: Πτώση 87,18% στα κέρδη των 10 μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ


Kάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 8 δισ. ευρώ, καταγράφοντας απώλειες άνω του 6% σε σχέση με το 2009, υποχώρησε πέρυσι ο τζίρος των 10 μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιούνται εντός των ελληνικών τειχών.
Αποτέλεσμα: οι συνολικές πωλήσεις των ισχυρότερων λιανεμπορικών επιχειρήσεων της χώρας …μόλις και μετά βίας υπερέβησαν τα 7,6 δισ. ευρώ από 8,170 δισ. ευρώ που είχαν ανέλθει το 2009, ενώ τα κέρδη τους συρρικνώθηκαν στα 13,6 εκατ. ευρώ από 106,13 εκατ. ευρώ που ήταν στη χρήση του 2009, καταγράφοντας ποσοστιαία μείωση 87,18%.
 Βέβαια στη χρήση του 2009 συμπεριλαμβανόταν ο τζίρος και οι ζημιές της Ατλάντικ η οποία δεν δημοσίευσε στοιχεία για τη χρήση του 2010.

 Αν εξαιρεθεί ο τζίρος της, τότε οι συνολικές πωλήσεις μεταξύ της περσινής και της προπέρσινης χρονιάς κατέγραψαν οριακή αύξηση της τάξεως του 0,39%. Ωστόσο αξιοσημείωτο παραμένει το γεγονός ότι ο τζίρος των 572,656 εκατ. ευρώ που είχε πραγματοποιήσει η Ατλάντικ στη χρήση του 2009 ή μεγάλο μέρος αυτού, καθώς για αρκετό μεγάλο χρονικό διάστημα μέσα στην περσινή χρονιά η Ατλάντικ διατηρούσε ένα αξιόλογο δίκτυο καταστημάτων, μάλλον χάθηκε στην… κρίση.
 Το υπόλοιπο από την άλλη πλευρά φαίνεται να το απορρόφησαν μικροί – περιφερειακοί λιανέμποροι και όσοι παίκτες του κλάδου απέκτησαν καταστήματα του δικτύου της, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, ο Σκλαβενίτης, ο Μασούτης, η Μάρκετ Ιν.
 Δεν πρέπει βέβαια να αποκλειστεί και το γεγονός, μέρος του τζίρου να το κέρδισε η Lidl ο μοναδικός hard discounter που εξακολουθεί να δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά και ο τζίρος της οποίας δεν μπορεί να προσδιοριστεί επακριβώς καθώς η αλυσίδα δεν δημοσιεύει στοιχεία.
 Το σίγουρο είναι ότι ο κλάδος, ο πλέον αμυντικός της ελληνικής οικονομίας, εμφανίζει για πρώτη χρονιά σημάδια κόπωσης, παρά το γεγονός ότι στο δείγμα που εξετάζει το Euro2day μόλις δύο αλυσίδες εμφάνισαν ζημιές ρεκόρ. Δύο αλυσίδες όμως, η Carrefour – Μαρινόπουλος και η Dia Hellas, οι οποίες πέρυσι πραγματοποίησαν τζίρο 2,19 δισ. ευρώ ήτοι το 28,7% του δείγματος!
 Ένα ακόμη αποκαλυπτικό στοιχείο που προκύπτει από τα αποτελέσματα των μεγάλων του κλάδου είναι ότι οι τρεις μεγάλοι ήτοι Carrefour – Μαρινόπουλος, ΑΒ Βασιλόπουλος και Σκλαβενίτης, πραγματοποίησαν πέρυσι ούτε λίγο ούτε πολύ το 60,48% του τζίρου του δείγματος!

 Οι πρωταγωνιστές: ΑΒ Βασιλόπουλος και Σκλαβενίτης οι πιο κερδοφόρες

 Αδιαφιλονίκητος ηγέτης βάσει τζίρου αλλά και δικτύου καταστημάτων στην ελληνική αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων παραμένει με διαφορά ο όμιλος Carrefour Μαρινόπουλος.
 Ωστόσο πέρυσι εμφάνισε ζημιές ρεκόρ 73,477 εκατ. ευρώ και πτώση 3,04% στις πωλήσεις του οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 1,875 δισ. ευρώ. Ο όμιλος ο οποίος φαίνεται να έχει «κτυπηθεί» ιδιαίτερα από την οικονομική κρίση στην Ελλάδα εκτός από τις υψηλές ζημιές σε επίπεδο μετά φόρων αποτελεσμάτων εμφάνισε πέρυσι ζημιές προ φόρων 84,848 εκατ. ευρώ όταν στη χρήση του 2009 είχε παρουσιάσει κέρδη 6,208 εκατ. ευρώ.
 Πτωτικά κινήθηκε και ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού του ο οποίος πέρυσι διαμορφώθηκε σε 11.107 άτομα από 11.325 άτομα προσωπικό που απασχολούσε ο όμιλος στη χρήση του 2009 ήτοι μείωση 1,92% ή 218 θέσεις εργασίας.
 Εν αντιθέσει με την Carrefour – Μαρινόπουλος η Σκλαβενίτης, η οποία ας σημειωθεί ότι διατηρεί και το μικρότερο δίκτυο μεταξύ των μεγάλων του κλάδου, κόντρα στην κρίση, στη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος και στον περιορισμό των εξόδων, για μια ακόμη χρήση κατάφερε να ενισχύσει σημαντικά όλους τους δείκτες της.
  Έτσι η αλυσίδα κατάφερε να ενισχύσει κατά 3,29% τον τζίρο της ο οποίος ανήλθε στα 1,191 δισ. ευρώ, ενώ ακόμη μεγαλύτερη ήταν η αύξηση (35,78%) στα προ φόρων κέρδη, τα οποία έφτασαν τα 30,631 εκατ. ευρώ. Σημαντική ήταν και η άνοδος στον αριθμό του απασχολούμενου προσωπικού της ο οποίος στο τέλος του 2010 αντιστοιχούσε σε 7.389 εργαζόμενους από 7.031 εργαζόμενους το 2009.
 Ανάλογη πορεία και για την ΑΒ Βασιλόπουλος οι πωλήσεις της οποίας ενισχύθηκαν κατά 6,87% σπάζοντας το ψυχολογικό φράγμα του 1,5 δισ. ευρώ διαμορφούμενες στα 1,574 δισ. ευρώ. Ανάλογη πορεία και για τα υπόλοιπα μεγέθη της ελληνικής θυγατρικής του Βελγικού ομίλου Delhaize το μερίδιό της οποίας την περασμένη χρονιά σε σχέση με το 2009 αυξήθηκε κατά 160 μονάδες βάσης στο 18,4% (πηγή: AC Nielsen).
 Σε ότι αφορά τα κέρδη προ φόρων αυτά αυξήθηκαν κατά 4,98% στα 54,762 εκατ. ευρώ, κατά 5,88% ενισχύθηκαν τα κέρδη μετά από φόρους ανερχόμενα στα 34,548 εκατ. ευρώ. Εκτός από τα οικονομικά μεγέθη της αλυσίδα, αυξημένος ήταν στο τέλος του 2010 και ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού της σε σχέση με το 2009.
 Έτσι από 9.586 άτομα προσωπικό που απασχολούσε το 2009 ο αριθμός αυτός έφτασε στα 9.857 άτομα (αύξηση 2,82%), ενώ σε επίπεδο εταιρείας το προσωπικό αυξήθηκε κατά 5,95% στα 8.528 άτομα από 8.049 το 2009. Σημειώνεται ότι την δεκάδα του δείγματος συμπληρώνουν οι αλυσίδες Βερόπουλος, Μετρό, Μασούτης, Πέντε Γαλαξίας, Dia Hellas Μάρκετ Ιν και Bazaar.



Πηγή euro2day.gr

Δημοσίευση σχολίου

[disqus][blogger]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget