Ενα νέο αστέρι ή για την ακρίβεια? τρία ξεπρόβαλαν στο διαφημιστικό στερέωμα της αμερικανικής τηλεόρασης, τρεις παραδοσιακές και τρομερές Ελληνίδες γιαγιάδες που κατακρίνουν τους πάντες και τα πάντα εκτός από το? ελληνικό γιαούρτι. Πρόκειται για τη διαφημιστική καμπάνια της σειράς προϊόντων Athenos της Kraft, που μεταξύ άλλων διαθέτει γιαούρτι ελληνικού τύπου, χούμους, φέτα και τσιπς από πίτα.
Είναι η πρώτη τηλεοπτική εκστρατεία που κάνει η εταιρεία για τα συγκεκριμένα προϊόντα, θέλοντας να μπει ακόμα πιο δυναμικά στην ταχύτατα εξελισσόμενη αγορά προϊόντων ελληνικού τύπου.
Χαρακτηριστικό της τεράστιας ανόδου που παρατηρείται στη συγκεκριμένη αγορά, είναι η αύξηση, πέρσι, κατά 160% των πωλήσεων του γιαουρτιού που παρασκευάζεται με τον ελληνικό τρόπο, οι οποίες απέφεραν έσοδα 589 εκατ. δολαρίων, ενώ, συνολικά, οι πωλήσεις τέτοιων προϊόντων αγγίζουν το 1 δισ. δολάρια.
Στοχεύοντας σε ένα κοινό μεταξύ 20 και 30 ετών και κυρίως ανθρώπους με μόρφωση που ετοιμάζονται για το επόμενο βήμα στη ζωή τους, η Kraft αποφάσισε να ξεφύγει από τα στερεότυπα των τέλειων οικογενειών που όλοι μαζί ευτυχισ
μένοι καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα για πρωινό.
Επιδίωξη της εταιρείας ήταν να δημιουργήσει κάτι πιο αστείο και σύγχρονο. Κατέφυγε λοιπόν στην εμβληματική μορφή της Ελληνίδας γιαγιάς με το τσεμπέρι, που λέει ανοιχτά τη γνώμη της, δίχως να λογαριάζει αν θα σοκάρει.
Αυτό συμβαίνει σ' ένα από τα τρία σποτ της διαφημιστικής καμπάνιας -η οποία άρχισε να προβάλλεται στα τέλη Φεβρουαρίου στην αμερικανική τηλεόραση- όπου μία κοπέλα ετοιμάζεται όλο χαρά να σερβίρει χούμους στους φίλους της, όταν ο αφηγητής ζητάει τη γνώμη της γιαγιάς.
Πόρνη
Το πρώτο σχόλιο προκαλεί αμηχανία αφού η ηλικιωμένη Ελληνίδα λέει στην κοπέλα ότι είναι ντυμένη σαν πόρνη. Η κοπέλα μένει άναυδη, αναρωτιέται αν άκουσε καλά και η γιαγιά επαναλαμβάνει τον χαρακτηρισμό.
Ωστόσο, βρίσκει και κάτι θετικό, το γεγονός ότι η κοπέλα σερβίρει χούμους της Athenos. Αυτή είναι και η κεντρική ιδέα, δηλαδή ότι η γιαγιά δεν βρίσκει τίποτα του γούστου της, ωστόσο εγκρίνει τα διαφημιζόμενα προϊόντα.
Στα άλλα δύο σποτ η γιαγιά κατακεραυνώνει ένα νεαρό ζευγάρι, λέγοντας ότι θα βρεθούν στην κόλαση επειδή συζούν, ενώ δεν διστάζει να ρεζιλεύει τον πατέρα της οικογένειας που κάθεται στο σπίτι και προσέχει τα παιδιά, ενώ η γυναίκα του δουλεύει.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗ
Με ιντριγκάρισε που... ντύθηκα παραδοσιακή γιαγιά
Ως πρόκληση αντιμετώπισε η κυρία Αλεξάνδρα Παντελάκη τον ρόλο της ιδιότροπης γιαγιάς στο ένα από τα τρία διαφημιστικά σποτ της Athenos. Μιλώντας στο Εθνος της Κυριακής, δήλωσε πως την ιντριγκάρισε η ιδέα να μεταμορφωθεί σε μια γιαγιά περασμένων δεκαετιών, ενώ θεωρεί πως το μεγάλο όπλο της διαφημιστικής αυτής καμπάνιας
είναι το χιούμορ. Βέβαια, σύμφωνα με την κ. Παντελάκη, στην πετυχημένη μεταμόρφωσή της σημαντικό ρόλο έπαιξε η μακιγιέρ κ. Πέπη Ραγκούση, η οποία ήταν και η μόνη Ελληνίδα μεταξύ του συνεργείου, που ήταν αμερικανικό. Η διαφήμιση γυρίστηκε στα τέλη Ιανουαρίου στο Πόρτο Ράφτη, ενώ η επαφή έγινε μέσω της ελληνικής διαφημιστικής εταιρείας Central. Η επιλογή των τριών γιαγιάδων έγινε από τους Αμερικανούς μετά από δύο οντισιόν.
Ο αντίκτυπος της καμπάνιας
Ενθουσιασμός στο Ιντερνετ, αντιδράσεις στην ομογένεια
Οι διαφημίσεις γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία, καθώς οι ειδικοί του χώρου τις θεωρούν έξυπνες, αστείες και πρωτότυπες και τις συγκαταλέγουν μεταξύ των καλύτερων των τελευταίων ετών. Πιστεύουν επίσης ότι οι γιαγιάδες μπορούν να γίνουν πολύ καλές? πρέσβειρες της Athenos, θεωρώντας πως η μαμά εταιρεία πρέπει να συνεχίσει τα σποτ με αυτό το πνεύμα.
Αλλά και ο κόσμος ανταποκρίνεται θετικά: στο Youtube -το οποίο η γιαγιά θεωρεί τουλάχιστον? διαβολικό- το κάθε βίντεο έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα έως και 70.000 άνθρωποι, ενώ στη σελίδα της Athenos στο Facebook, 114.000 χρήσ
τες έχουν εκφράσει τον θαυμασμό τους.
Μέρος της επιτυχίας των διαφημιστικών είναι ότι η εταιρεία που ανέλαβε την παραγωγή τους, η Droga5, προσπάθησε να μεταδώσει άρωμα αληθινής Ελλάδας. Ετσι και τα τρία σποτ γυρίστηκαν στην Ελλάδα με Ελληνίδες γιαγιάδες, ενώ οι δημιουργοί της καμπάνιας συμβουλεύτηκαν κι ανθρώπους από το Ελληνικό Μουσείο της Νέας Υόρκης, ώστε να απεικονίσουν πιστά την Ελληνίδα γιαγιά.
Καρικατούρες
Ωστόσο, δεν χάρηκαν όλοι με τις τρομερές γιαγιάδες. Αρκετοί Ελληνες της Αμερικής θεωρούν πως αναπαράγουν στερεότυπα στα οποία αρέσκεται το Χόλιγουντ, με αποτέλεσμα να παρουσιά
ζει ως καρικατούρες τους σύγχρονους Ελληνες. Αρκετοί μάλιστα ζητούν την απόσυρση των διαφημίσεων, θεωρώντας πως είναι προσβλητικές.
Η Kraft από την πλευρά της απάντησε πως δεν είχε σκοπό να προσβάλει. Μπορεί αυτή η διαφήμιση να είναι αμφιλεγόμενη, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι θα τη θεωρήσουν αστεία, επισήμανε ο Τζιλ Μπάσκιν, επικεφαλής του διαφημιστικού πρότζεκτ. Σε όσους Ελληνοαμερικανούς την προβάλαμε τη βρήκαν πραγματικά αστεία, πρόσθεσε.
Δεν διαμαρτύρονται όμως μόνο Ελληνοαμερικανοί, αλλά και πολλοί Αμερικανοί που ενοχλήθηκαν από την ωμή γλώσσα των γιαγιάδων και δη τη λέξη πόρνη, είναι γνωστός άλλωστε ο συντηρητισμός της αμερικανικής κοινωνίας.
Είναι η πρώτη τηλεοπτική εκστρατεία που κάνει η εταιρεία για τα συγκεκριμένα προϊόντα, θέλοντας να μπει ακόμα πιο δυναμικά στην ταχύτατα εξελισσόμενη αγορά προϊόντων ελληνικού τύπου.
Χαρακτηριστικό της τεράστιας ανόδου που παρατηρείται στη συγκεκριμένη αγορά, είναι η αύξηση, πέρσι, κατά 160% των πωλήσεων του γιαουρτιού που παρασκευάζεται με τον ελληνικό τρόπο, οι οποίες απέφεραν έσοδα 589 εκατ. δολαρίων, ενώ, συνολικά, οι πωλήσεις τέτοιων προϊόντων αγγίζουν το 1 δισ. δολάρια.
Στοχεύοντας σε ένα κοινό μεταξύ 20 και 30 ετών και κυρίως ανθρώπους με μόρφωση που ετοιμάζονται για το επόμενο βήμα στη ζωή τους, η Kraft αποφάσισε να ξεφύγει από τα στερεότυπα των τέλειων οικογενειών που όλοι μαζί ευτυχισ
μένοι καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα για πρωινό.
Επιδίωξη της εταιρείας ήταν να δημιουργήσει κάτι πιο αστείο και σύγχρονο. Κατέφυγε λοιπόν στην εμβληματική μορφή της Ελληνίδας γιαγιάς με το τσεμπέρι, που λέει ανοιχτά τη γνώμη της, δίχως να λογαριάζει αν θα σοκάρει.
Αυτό συμβαίνει σ' ένα από τα τρία σποτ της διαφημιστικής καμπάνιας -η οποία άρχισε να προβάλλεται στα τέλη Φεβρουαρίου στην αμερικανική τηλεόραση- όπου μία κοπέλα ετοιμάζεται όλο χαρά να σερβίρει χούμους στους φίλους της, όταν ο αφηγητής ζητάει τη γνώμη της γιαγιάς.
Πόρνη
Το πρώτο σχόλιο προκαλεί αμηχανία αφού η ηλικιωμένη Ελληνίδα λέει στην κοπέλα ότι είναι ντυμένη σαν πόρνη. Η κοπέλα μένει άναυδη, αναρωτιέται αν άκουσε καλά και η γιαγιά επαναλαμβάνει τον χαρακτηρισμό.
Ωστόσο, βρίσκει και κάτι θετικό, το γεγονός ότι η κοπέλα σερβίρει χούμους της Athenos. Αυτή είναι και η κεντρική ιδέα, δηλαδή ότι η γιαγιά δεν βρίσκει τίποτα του γούστου της, ωστόσο εγκρίνει τα διαφημιζόμενα προϊόντα.
Στα άλλα δύο σποτ η γιαγιά κατακεραυνώνει ένα νεαρό ζευγάρι, λέγοντας ότι θα βρεθούν στην κόλαση επειδή συζούν, ενώ δεν διστάζει να ρεζιλεύει τον πατέρα της οικογένειας που κάθεται στο σπίτι και προσέχει τα παιδιά, ενώ η γυναίκα του δουλεύει.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗ
Με ιντριγκάρισε που... ντύθηκα παραδοσιακή γιαγιά
Ως πρόκληση αντιμετώπισε η κυρία Αλεξάνδρα Παντελάκη τον ρόλο της ιδιότροπης γιαγιάς στο ένα από τα τρία διαφημιστικά σποτ της Athenos. Μιλώντας στο Εθνος της Κυριακής, δήλωσε πως την ιντριγκάρισε η ιδέα να μεταμορφωθεί σε μια γιαγιά περασμένων δεκαετιών, ενώ θεωρεί πως το μεγάλο όπλο της διαφημιστικής αυτής καμπάνιας
είναι το χιούμορ. Βέβαια, σύμφωνα με την κ. Παντελάκη, στην πετυχημένη μεταμόρφωσή της σημαντικό ρόλο έπαιξε η μακιγιέρ κ. Πέπη Ραγκούση, η οποία ήταν και η μόνη Ελληνίδα μεταξύ του συνεργείου, που ήταν αμερικανικό. Η διαφήμιση γυρίστηκε στα τέλη Ιανουαρίου στο Πόρτο Ράφτη, ενώ η επαφή έγινε μέσω της ελληνικής διαφημιστικής εταιρείας Central. Η επιλογή των τριών γιαγιάδων έγινε από τους Αμερικανούς μετά από δύο οντισιόν.
Ο αντίκτυπος της καμπάνιας
Ενθουσιασμός στο Ιντερνετ, αντιδράσεις στην ομογένεια
Οι διαφημίσεις γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία, καθώς οι ειδικοί του χώρου τις θεωρούν έξυπνες, αστείες και πρωτότυπες και τις συγκαταλέγουν μεταξύ των καλύτερων των τελευταίων ετών. Πιστεύουν επίσης ότι οι γιαγιάδες μπορούν να γίνουν πολύ καλές? πρέσβειρες της Athenos, θεωρώντας πως η μαμά εταιρεία πρέπει να συνεχίσει τα σποτ με αυτό το πνεύμα.
Αλλά και ο κόσμος ανταποκρίνεται θετικά: στο Youtube -το οποίο η γιαγιά θεωρεί τουλάχιστον? διαβολικό- το κάθε βίντεο έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα έως και 70.000 άνθρωποι, ενώ στη σελίδα της Athenos στο Facebook, 114.000 χρήσ
τες έχουν εκφράσει τον θαυμασμό τους.
Μέρος της επιτυχίας των διαφημιστικών είναι ότι η εταιρεία που ανέλαβε την παραγωγή τους, η Droga5, προσπάθησε να μεταδώσει άρωμα αληθινής Ελλάδας. Ετσι και τα τρία σποτ γυρίστηκαν στην Ελλάδα με Ελληνίδες γιαγιάδες, ενώ οι δημιουργοί της καμπάνιας συμβουλεύτηκαν κι ανθρώπους από το Ελληνικό Μουσείο της Νέας Υόρκης, ώστε να απεικονίσουν πιστά την Ελληνίδα γιαγιά.
Καρικατούρες
Ωστόσο, δεν χάρηκαν όλοι με τις τρομερές γιαγιάδες. Αρκετοί Ελληνες της Αμερικής θεωρούν πως αναπαράγουν στερεότυπα στα οποία αρέσκεται το Χόλιγουντ, με αποτέλεσμα να παρουσιά
ζει ως καρικατούρες τους σύγχρονους Ελληνες. Αρκετοί μάλιστα ζητούν την απόσυρση των διαφημίσεων, θεωρώντας πως είναι προσβλητικές.
Η Kraft από την πλευρά της απάντησε πως δεν είχε σκοπό να προσβάλει. Μπορεί αυτή η διαφήμιση να είναι αμφιλεγόμενη, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι θα τη θεωρήσουν αστεία, επισήμανε ο Τζιλ Μπάσκιν, επικεφαλής του διαφημιστικού πρότζεκτ. Σε όσους Ελληνοαμερικανούς την προβάλαμε τη βρήκαν πραγματικά αστεία, πρόσθεσε.
Δεν διαμαρτύρονται όμως μόνο Ελληνοαμερικανοί, αλλά και πολλοί Αμερικανοί που ενοχλήθηκαν από την ωμή γλώσσα των γιαγιάδων και δη τη λέξη πόρνη, είναι γνωστός άλλωστε ο συντηρητισμός της αμερικανικής κοινωνίας.
Δημοσίευση σχολίου