Η τηλεφωνική γραμμή 1142 ενημέρωσης και υποστήριξης για
καπνιστές και μη, τέθηκε σε λειτουργία στο πλαίσιο εφαρμογής του
αντικαπνιστικού νόμου.Καλώντας στο 1142, κάποιος μπορεί να ενημερωθεί για το τι
προβλέπει η νομοθεσία για την απαγόρευση του καπνίσματος, να ζητήσει βοήθεια
για τη διακοπή του καπνίσματος, καθώς και να αναφέρει παραβάσεις της σχετικής
νομοθεσίας, που υπέπεσαν στην αντίληψή τους.
Ωστόσο, η γραμμή ενημέρωσης και καταγγελιών 1142 για τον
αντικαπνιστικό νόμο δεν είναι δωρεάν αλλά χρεώνεται χωρίς να αναφέρεται μάλιστα
στο ηχογραφημένο μήνυμα της υποδοχής το κόστος παρά μόνο ότι η «χρέωση για τη
συγκεκριμένη χρήση εξαρτάται από τον κατάλογο του παρόχου σας». Πρώτη μέρα
λειτουργίας της χθες και η τηλεφωνική γραμμή 1142 δέχθηκε σύμφωνα με στοιχεία
του υπουργείου Υγείας, συνολικά 235 κλήσεις.
Από αυτές, 58 αφορούσαν καταγγελίες, 22 αιτήματα βοήθειας
για διακοπή καπνίσματος, 66 γενικές πληροφορίες για τον αντικαπνιστικό νόμο, 58
κλήσεις δεν ολοκληρώθηκαν, 14 έκλεισαν τη γραμμή πριν συνομιλήσουν με εκπρόσωπο
και 17 αφορούσαν σε άλλο ζήτημα.
Η τηλεφωνική γραμμή 1142 ενημέρωσης και υποστήριξης για
καπνιστές και μη, τέθηκε χθες σε λειτουργία στο πλαίσιο εφαρμογής του
αντικαπνιστικού νόμου.
Καλώντας στο 1142, κάποιος μπορεί να ενημερωθεί για το τι
προβλέπει η νομοθεσία για την απαγόρευση του καπνίσματος, να ζητήσει βοήθεια
για τη διακοπή του καπνίσματος, καθώς και να αναφέρει παραβάσεις της σχετικής
νομοθεσίας, που υπέπεσαν στην αντίληψή τους.
Στη Forthnet του Μαρινάκη και με χρέωση οι καταγγελίες!
Ωστόσο, η γραμμή ενημέρωσης και καταγγελιών 1142 για τον
αντικαπνιστικό νόμο δεν είναι δωρεάν αλλά χρεώνεται χωρίς να αναφέρεται μάλιστα
στο ηχογραφημένο μήνυμα της υποδοχής το κόστος παρά μόνο ότι η «χρέωση για τη
συγκεκριμένη χρήση εξαρτάται από τον κατάλογο του παρόχου σας».
Μάλιστα, σύμφωνα με το typologies.gr, η γραμμή ενημέρωσης
και βοήθειας για τον αντικαπνιστικό νόμο παρέχεται με την τηλεπικοινωνιακή
υποστήριξη της Forthnet η οποία έχει την διαχείριση του 1142 και δρομολογεί τις
κλήσεις από όλα τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα στο τηλεφωνικό κέντρο του Υπουργείου
Υγείας.
Το γεγονός αυτό σχολίασε ο ΣΥΡΙΖΑ, μέσω του Βουλευτή, Μάριου
Κάτση, ο οποίος έγραψε χαρακτηριστικά:
Με ποια διαδικασία επιλέξατε πάροχο για το #1142 τη Forthnet
κ. Κικίλια; Κάνατε μειοδοτικό διαγωνισμό ή απευθείας ανάθεση, δωράκι για τα
εγκαίνια της εξαγοράς στον Κουμπάρο; Ποιες οι χρεώσεις για τους καλούντες;
Είπε ότι στην όποια αναμονή για το τηλέφωνο καταγγελιών στην
γραμμή 1142 «δεν πληρώνει κανείς», ωστόσο «όταν απαντάται το τηλεφώνημα υπάρχει
μια συμβολική χρέωση για να αποφευχθούν οι φάρσες», ενώ τρίτον, «οι καταγγελίες
γίνονται επώνυμα» για να αντιμετωπιστούν φαινόμενα κακεντρεχών καταγγελιών για
λόγους ανταγωνισμού.
«Είμαι πεπεισμένος ότι η κοινωνία μας είναι ώριμη, για πρώτη
φορά βλέπω σύγκλιση όλων των πολιτικών κομμάτων, και είναι σημαντικό αυτό, σε
κάτι το οποίο προάγει τη Δημόσια Υγεία. Όλες οι σύγχρονες ευρωπαϊκές χώρες
έχουνε εφαρμόσει τον αντικαπνιστικό νόμο. Μέχρι και η Τουρκία τον εφήρμοσε, που
ενδεχομένως να είχε άλλη κουλτούρα και άλλη νοοτροπία ως προς τα καπνικά…» είπε
ο κ. Κικίλιας.
Κικίλιας : Συμβολική χρέωση στο 1142
Δημοσίευση σχολίου