Θανάσης Σκούμας ''ποιος αποφασίζει για το Δήμο της Θήβας;''(ΑΠΑΝΤΗΣΗ σε ΦΟΔΣΑ)

“Φοβᾶμαι τοὺς ἀνθρώπους ποὺ μὲ καταλερωμένη τὴ φωλιὰ πασχίζουν τώρα νὰ βροῦν λεκέδες στὴ δική σου.” - Μανόλης Αναγνωστάκης
 Αντί να απαντήσει ο Δήμαρχος για το θέμα της άσκησης αγωγής από το ΦΟΔΣΑ Ανώνυμη Εταιρεία κατά του Δήμου Θηβαίων, απάντησε ο ... πιθανός ενάγων ΦΟΔΣΑ ΑΕ. Επιβεβαιώνοντας το ερώτημά μου, «ποιος κυβερνά αυτή την πόλη;»
 Για την ταμπακιέρα, δηλαδή, για το ότι τέθηκε ως θέμα, να αποφασίσει το ΔΣ του ΦΟΔΣΑ Ανώνυμη Εταιρεία, την άσκηση αγωγών («ένδικων βοηθημάτων») κατά του Δήμου Θηβαίων, ούτε λέξη, από την μακροσκελέστατη απάντηση του ΦΟΔΣΑ ΑΕ !. Η αναφορά ότι η κυριότητα ανήκει στον ΦΟΔΣΑ ΑΕ και όχι στο Δήμο Θηβαίων, δεν επιβεβαιώνεται από τους τίτλους ιδιοκτησίας των ακινήτων. Άλλως, δεν θα αναζητούσαν την μεταβίβαση της κυριότητας οι ιθύνοντες της Ανώνυμης Εταιρείας. Επιχειρεί ταυτόχρονα να υποβάλει σε αντιδικία τους άλλους Δήμους της 2ης γεωγραφικής ενότητας Βοιωτίας, κατά του Δήμου Θηβαίων.
 Η έκφραση εντολοδόχος που χρησιμοποιεί ο ΦΟΔΣΑ ΑΕ, για το Δήμο Θηβαίων, εκτός του ότι νομικά δεν αντιπροσωπεύει ούτε στο ελάχιστο τη σχέση του Δήμου Θηβαίων με το ΦΟΔΣΑ ΑΕ (το δελτίο τύπου του ΦΟδΣΑ «αναλύει»(;) την σύμβαση εντολής!, παρότι εμφανώς δεν υπάρχει τέτοια σύμβαση ή σχέση), αποπνέει ξεκάθαρα την πολιτική αντίληψη του Δ.Σ. του ΦΟΔΣΑ ΑΕ που θεωρεί τους Δήμους, ως εντολοδόχους των αποφάσεων του. Το δελτίο τύπου, επιβεβαιώνει με τον πιο καθαρό τρόπο, ότι ο ΦΟΔΣΑ Α. Ε., είναι ένας απολύτως αυτονομημένος οργανισμός από τους 25 Δήμους της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, και δεν δίνει λογαριασμό σε κανένα Δημοτικό Συμβούλιο. Με ειρωνεία και θράσος, επικρίνουν τους άλλους, για άγνοια νόμων επί δημοσίων συμβάσεων κλπ., αλλά τα γεγονότα δείχνουν άλλα: Υπενθυμίζουμε, εκτός των άλλων, την υπ’ αριθμό 2/2018 πράξη του Αν. Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου Βοιωτίας- Φωκίδας, με την οποία επεστράφη αθεώρητο το με αριθμό 17Α χρηματικό ένταλμα Δήμου Θηβαίων, με δικαιούχο το ΦΟΔΣΑ ΑΕ, για πλήθος παραβάσεων του νόμου (παραβάσεων των άρθρων 225 του ν. 3463/2006 και 100 του ν. 3852/2010, του άρθρου 9 του 3854/2010, των άρθρων 219 και 221 του ν. 4412/2016, του άρθρου 61 του ν.3979/2011 και άρθρου 33 του ν. 4270/2014 κλπ), εκ της προγραμματικής σύμβασης ΦΟΔΣΑ ΑΕ-Δήμου Θηβαίων. Επιπλέον ως γνωστό, ο ΦοΔΣΑ συμβάλλεται με εργολάβο-ανάδοχο για να του παρέχει εργασίες και προσωπικό, αφού το μόνο προσωπικό αορίστου χρόνου του ΦΟΔΣΑ είναι 6 υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ και προσωπικό ορισμένου χρόνου έως τη λήξη των συμβάσεων του. Σαφώς λοιπόν οι μάσκες έπεσαν και τα ψέματα του ΦΟΔΣΑ δεν μπορούν να σταθούν. Ο ΦΟΔΣΑ λειτουργεί μέσω ιδιωτών εργολάβων (η ισχύουσα σχετική σύμβασή λήγει στις 15.8.2018) για τις ακριβές υποστηρικτικές συμβάσεις που παρέχει στους Δήμους και αυτό είναι το μοντέλο λειτουργίας του.
 Για τη ΜΕΑ δεν μας λένε ποιος θα τη λειτουργήσει μετά την κατασκευή της. Για τα υπόλοιπα (αγορά εκτάσεων γύρω από το ΧΥΤΑ από ΗΛΕΚΤΩΡΑ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ταξίδια στο Παρίσι για την καύση κλπ) επίσης δεν λένε τίποτα.
 Η κινδυνολογία ότι αν δεν αποδεχθούμε την ΜΕΑ, το ίδιο έργο θα γίνει με ιδιώτες, ήτοι με ΣΔΙΤ (ΣΔΙΤ είχαν προτείνει στο παρελθόν, το 2011 και το μάζεψαν μετά από τις αντιδράσεις μας), περιέχει την απόκρυψη, πρώτον, ότι ήδη ο ΦΟΔΣΑ ΑΕ, λειτουργεί με ανάθεση σε ιδιώτες εργολάβους τις δράσεις του, αλλά και τη ΜΕΑ ομοίως θα τη λειτουργήσει και δεύτερον ότι υπάρχει και άλλη λύση, που μπορεί με βεβαιότητα να αποτρέψει την ιδιωτική διαχείριση: Η δημόσια χρηματοδότηση μπορεί να προωθήσει αποκεντρωμένα έργα με διαλογή στην πηγή, που θα κοστίσουν συντριπτικά λιγότερο, που δεν θα αυξήσουν τα δημοτικά τέλη, που μπορούν να αυξήσουν τις μόνιμες θέσεις εργασίας αντί για ενοικίαση εργαζομένων και χρυσοπληρωμένες υποστηρικτικές συμβάσεις, που μπορούν να αποφέρουν και έσοδα στους Δήμους από την πώληση των ανακτώμενων υλικών και καθαρού κομπόστ. Με δημόσιο φορέα νπδδ, με συμμετοχή των πολιτών και κοινωνικό έλεγχο και με τους δήμους κυρίαρχους. Μπορεί έτσι να υπάρξει επωφελής για την κοινωνία διαχείριση, που θα αποκλείσει και την καύση: Το μεγάλο υπόλειμμα που θα αφήσει η διαχείριση αυτής της ΜΕΑ, μπορεί να γίνει καύσιμο και έτσι μέσω της ΜΕΑ να έρθει συντονισμένα από αυτή την πόρτα η καύση.
 Η πολιτική επιλογή του ΔΣ του ΦΟΔΣΑ ΑΕ να προωθήσει την φιλοεργολαβική διαχείριση, σε βάρος της τοπικής κοινωνίας, δεν μπορεί να αποκρυφτεί με τους λιβέλους του, τις αποκρύψεις, τις ανακρίβειες, τις προσβολές και τις κινδυνολογίες του. Αντίθετα, αποκαλύπτει τα σοβαρά θέματα έλλειψης πολιτικής αλλά και τυπικής νομικής νομιμοποίησης των επιλογών του.
 Και βέβαια τίθεται το ερώτημα: Ο Δήμαρχος Θηβαίων προσυπογράφει την ανακοίνωση του ΦΟΔΣΑ;. Αν ναι, τότε υφίσταται σοβαρό θέμα εκπροσώπησης των νομίμων συμφερόντων του Δήμου Θηβαίων.


Θανάσης Σκούμας

Δημοσίευση σχολίου

[disqus][blogger]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget