Στον...
ύπνο έπιασε το ΤΑΙΠΕΔ τους 375 εργαζόμενους της Ελληνικής Βιομηχανίας
Οχημάτων-ΕΛΒΟ, που έχει έδρα στη Σίνδο Θεσσαλονίκης. Μετά από
φαινομενική ηρεμία πολλών εβδομάδων και αφού είχαν προηγηθεί σκληρές
διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με την τρόικα, το ελληνικό δημόσιο και πιο
συγκεκριμένα το ΤΑΙΠΕΔ (στο οποίο είχε μεταβιβαστεί η επιχείρηση) κατέθεσε στο
Εφετείο Θεσσαλονίκης αίτηση για τον ορισμό ειδικού εκκαθαριστή! Φαίνεται
πως ο κύβος ερρίφθη για την ΕΛΒΟ, η οποία οδεύει ολοταχώς για εκκαθάριση. Η
κυβέρνηση θα έχει να περηφανεύεται για ένα ακόμη successstory, το οποίο οδηγεί
με μαθηματική ακρίβεια στην… ανάπτυξη!
Σύμφωνα με
το νόμο, από την κατάθεση της αίτησης,
θα πρέπει εντός τεσσάρων ημερών να οριστεί δικάσιμος, η υπόθεση
συζητείται με την εκούσια διαδικασία και, εντός τριών ημερών από την εκδίκαση,
το Δικαστήριο, το Εφετείο εν προκειμένω, θα πρέπει να βγάλει απόφαση η οποία
είναι τελεσίδικη. Η εκδίκαση έχει οριστεί για τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου.
Ακριβώς
επειδή η απόφαση του Δικαστηρίου είναι τελεσίδικη, το μόνο που μπορούν να
κάνουν οι εργαζόμενοι θα είναι να παρέμβουν κατά τη δίκη, για να μην οριστεί
ειδικός εκκαθαριστής, ο οποίος, στην περίπτωση που οριστεί, εικάζεται ότι θα
είναι κάποιος σύμβουλος επιχειρήσεων. Υπενθυμίζεται ότι η «λύση» της
εκκαθάρισης εν λειτουργία, ήταν αυτή που είχε προταθεί από το ΤΑΙΠΕΔ και η
οποία από μηνών έδειχνε να κερδίζει έδαφος μεταξύ των μελών της κυβέρνησης και
ειδικά στην ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών.
Οι
εργαζόμενοι θεώρησαν "κήρυξη πολέμου" την αιφνίδια αίτηση για ορισμό
ειδικού εκκαθαριστή. Όπως διαμηνύουν πρόκειται να αντιδράσουν καθώς
κινδυνεύουν, όχι μόνο να βρεθούν στο δρόμο, αλλά και «αζημίως για την
επιχείρηση», την ώρα που τους χρωστούν μισθούς οκτώ μηνών. Οι αποφάσεις για τις
κινήσεις του θα ληφθούν σε γενική συνέλευση του σωματείου τους. Αύριο οι
εργαζόμενοι θα πραγματοποιήσουν πορεία στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και θα
παραχωρήσουν συνέντευξη τύπου στο Εργατικό Κέντρο και τη Δευτέρα θα βρίσκονται
έξω από το Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης την ώρα που θα συζητείται η υπόθεση.
Η Ιστορία
της ΕΛΒΟ
Η Ελληνική
Βιομηχανία Οχημάτων Α.Β.Ε, ιδρύθηκε το
1972 με την επωνυμία "Στάγιερ Ελλάς Α.Β.Ε." με σκοπό την παραγωγή και
διάθεση φορτηγών οχημάτων,
γεωργικών ελκυστήρων και
σταθερών κινητήρων.
Το 1986,
μετά από μεταβίβαση της Αυστριακήs συμμετοχής
στο Ελληνικό Δημόσιο, η εταιρεία μετονομάσθηκε σε ΕΛΒΟ Α.Β.Ε. Τον
Αύγουστο του 2000, μετά από διεθνή διαγωνισμό, το 43% των μετοχών της καθώς και
το μάνατζμεντ, πέρασαν στην Μυτιληναίος Α.Ε. - Όμιλος Επιχειρήσεων. Τον Ιούνιο
του 2010 η Μυτιληναίος αποχωρεί από την διοίκηση της εταιρείας, την οποία
αναλαμβάνει το Ελληνικό Δημόσιο.
Είναι η
μοναδική βιομηχανία κατασκευής τροχοφόρων και ερπυστριοφόρων οχημάτων στην
Ελλάδα. Έχει τις εγκαταστάσεις της στην ΒΙ.ΠΕ. Θεσσαλονίκης στην Σίνδο, και
είναι βιομηχανία κορμός για την οικονομία της Θεσσαλονίκης, της Βόρειας Ελλάδας
αλλά και γενικότερα για την Ελλάδα. Για την ενίσχυση της παραγωγής της ΕΛΒΟ
πέρα από τους 375 περίπου εργαζομένους της, δραστηριοποιούνται εκατοντάδες
μικρομεσαίες επιχειρήσεις που απασχολούν χιλιάδες εργαζόμενους.
Για τον
στρατιωτικό κλάδο η ΕΛΒΟ παράγει τροχοφόρα και τεθωρακισμένα οχήματα που
καλύπτουν πλήρως τις απαιτήσεις των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας καθώς επίσης
λεωφορεία και φορτηγά για τις ανάγκες της πολιτικής αγοράς. Σε συνεργασία με
τους μεγαλύτερους οίκους του εξωτερικού (MERCEDES, OSHKOSH, MAN-STEYR, AMG) η
ΕΛΒΟ με την τεχνογνωσία και την υποδομή που διαθέτει έχει τη δυνατότητα πλήρους
κάλυψης των αναγκών των ΕΔ της χώρας.
ΠΕΛΑΤΟΛΟΓΙΟ
Εγχώριοι
Πελάτες
• υπουργεία Εθνικής Άμυνας, Γεωργίας και
ΠΕΚΑ
• ΕΛ.ΑΣ.
• ΔΕΗ
• ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
• ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ
• ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
• ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
• ΗΛΠΑΠ
• ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
• ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
• ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
Πελάτες
Εξωτερικού
• ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
• RATB (ΡΟΥΜΑΝΙΑ)
• TIBS (ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗ)
• ΣΕΡΒΙΑ
• STEYR / MAN
• DAIMLER CHRYSLER
• ΑΛΒΑΝΙΑ
• ΤΣΕΧΙΑ
• ΥΕΜΕΝΗ
Υποδομές
Η ΕΛΒΟ ΑΒΕ,
είναι εγκατεστημένη στην Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης. Η έκταση που
καταλαμβάνει ανέρχεται σε 273.000 τετραγωνικά μέτρα, η δε καλυμμένη επιφάνεια
των εγκαταστάσεων και των βοηθητικών χώρων είναι 66.000 τετραγωνικά μέτρα και συμπεριλαμβάνει:
Συγκρότημα παραγωγής οχημάτων: 36.000 τ.μ.
Κτήριο συναρμολόγησης αρμάτων: 6.000 τ.μ.
Αίθουσα μηχανουργικής κατεργασίας: 7.000
τ.μ.
Κτήριο ηλεκτρομαγνητικών δοκιμών (EMC): 600
τ.μ.
Αποθηκευτικοί χώροι: 11.000 τ.μ.
Πίστα δοκιμών αρμάτων μάχης μήκους: 1.100 μ.
Δημοσίευση σχολίου