απάντηση του Υπ Διοικητικής Μεταρρύθμισης σε ερώτηση του Ε. Μπασιάκου σχετικά με την εξέλιξη των ηλεκτρονικών συναλλαγών των πολιτών με το Δημόσιο



Σε συνέχεια της ανωτέρω ερώτησης του βουλευτή κ. Μπασιάκου, σε ότι αφορά στην "Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.", σας αναφέρουμε τα ακόλουθα:
 Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα σε ευρωπαϊκό επίπεδο για περισσότερο από μια δεκαετία, ενώ καταλαμβάνει πάντοτε υψηλές θέσεις και στην ελληνική κυβερνητική ατζέντα.
Με τις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ) να αναγνωρίζονται ως βασικός οδηγός του κυβερνητικού εκσυγχρονισμού, επενδύθηκαν και συνεχίζουν να επενδύονται σημαντικοί πόροι για την εισαγωγή των ΤΠΕ στο δημόσιο. Ενδεικτικά αναφέρεται, ότι περίπου το 10% του τζίρου του κλάδου Πληροφορικής πηγαίνει σε έργα του Δημοσίου, όπως εκτιμήθηκε από έρευνα του Παρατηρητηρίου για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση της ΚτΠ ΑΕ.
>Η προσφορά υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης
 Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, έχει καταρτιστεί λίστα με 20 βασικές υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης για να διευκολύνει, μεταξύ άλλων, τη σύγκριση της προόδου διαφορετικών κρατών στην ανάπτυξη του e-government. Η αξιολόγηση εστιάζει στο βαθμό που η κάθε δημόσια υπηρεσία δύναται να προσφερθεί μέσω εναλλακτικών διαύλων (διαδίκτυο, τηλέφωνο, κλπ), χωρίς να απαιτείται επίσκεψη του συναλλασομένου στο Φορέα-Πάροχο:
 Α/Α Βασικές Δημόσιες Υπηρεσίες
 Υπηρεσίες προς
 Πολίτες 1 Φόρος εισοδήματος: δήλωση και ειδοποίηση εκκαθάρισης
 2 Υπηρεσίες αναζήτησης εργασίας
 3 Εισφορές κοινωνικής ασφάλισης
 4 Προσωπικά έγγραφα (διαβατήριο και άδεια οδήγησης)
 5 Καταχώρηση οχήματος
 6 Έκδοση οικοδομικής άδειας
 7 Δήλωση προς την αστυνομία (π.χ., σε περίπτωση κλοπής)
 8 Δημόσιες βιβλιοθήκες (διαθεσιμότητα καταλόγων, εργαλεία αναζήτησης)
 9 Πιστοποιητικά (γεννήσεως και γάμου): αίτηση και παραλαβή
 10 Εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση
 11 Ανακοίνωση μετακόμισης (αλλαγή διεύθυνσης)
 12 Υπηρεσίες υγείας (διαθεσιμότητα υπηρεσιών και κλείσιμο ραντεβού)

Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις 13 Εισφορές κοινωνικής ασφάλισης για τους εργαζομένους
 14 Φόρος επιχειρήσεων: δήλωση και ειδοποίηση εκκαθάρισης
 15 ΦΠΑ: δήλωση και ειδοποίηση εκκαθάρισης
 16 Έναρξη επιχείρησης
 17 Υποβολή στοιχείων σε Στατιστικές υπηρεσίες
 18 Δηλώσεις στα τελωνεία
 19 Περιβαλλοντικές άδειες
 20 Δημόσιες Προμήθειες
 Στην Ελλάδα, σήμερα, οι 7 από τις 20 υπηρεσίες διεκπεραιώνονται πλήρως ηλεκτρονικά (100%), εκ των οποίων 3 αφορούν πολίτες και 4 επιχειρήσεις. Πρόκειται για τις υπηρεσίες φορολογίας (υποβολή φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων, απόδοση ΦΠΑ), εύρεσης εργασίας, δήλωσης αλλαγής διεύθυνσης, τελωνειακών διασαφήσεων και εισφορών κοινωνικής ασφάλισης προς εργαζομένους. Με εξαίρεση την υπηρεσία καταχώρησης στοιχείων αυτοκινήτου (που διεκπεραιώνεται πλέον αυτόματα από τα στοιχεία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών) όλες οι υπηρεσίες προσφέρονται σε κάποιο επίπεδο. Μάλιστα, σε σύγκριση με στοιχεία του 2007, έχει υπάρξει πρόοδος στο επίπεδο παροχής 5 εκ των 20 υπηρεσιών.
 Τα αναλυτικά αποτελέσματα της αξιολόγησης για το 2012 αποτυπώνονται παρακάτω:
 Επίπεδο εξυπηρέτησης υπηρεσιών ηλεκτρονικής
 διακυβέρνησης για πολίτες (2012)
 Επίπεδο εξυπηρέτησης υπηρεσιών ηλεκτρονικής
 διακυβέρνησης για επιχειρήσεις (2012)
 >Η ζήτηση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης
 Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αυξητική τάση όσο αφορά στη χρήση του διαδικτύου από τους πολίτες για τη διεκπεραίωση υποθέσεων με τη δημόσια διοίκηση. Η χρήση του διαδικτύου για συναλλαγές με το δημόσιο αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο το προσεχές διάστημα, με την ηλεκτρονική ολοκλήρωση των 20 βασικών υπηρεσιών αλλά και βασικών έργων ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που θα δώσουν μεγάλη ώθηση στο e-government, όπως το εθνικό δημοτολόγιο.
 Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που δημοσίευσε η Eurostat για το 2012, το 34% των Ελλήνων χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για συναλλαγές με το δημόσιο.
 Από έρευνα του Παρατηρητηρίου επίσης εκτιμήθηκε ότι το αντίστοιχο ποσοστό για τις ελληνικές επιχειρήσεις κυμάνθηκε το 2012 από 78,3% για απλή αναζήτηση πληροφοριών έως 75,6% για πλήρη διεκπεραίωση υποθέσεων (π.χ. υποβολή ΦΠΑ).
 >Το παραγόμενο όφελος
 Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης του Παρατηρητηρίου για τη ΔΜ, προκύπτει ότι οι Έλληνες αναγνωρίζουν τα οφέλη από την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών του διαδικτύου (90,2%) πιστεύουν ότι οι ηλεκτρονικά διαθέσιμες δημόσιες υπηρεσίες βελτιώνουν τις συναλλαγές τους με το Δημόσιο.
 Πηγή: Παρατηρητήριο για τη ΔΜ (2013)
 Επίσης, ο μέσος χρόνος που μπορεί να εξοικονομηθεί από κάθε πολίτη λόγω της πραγματοποίησης συναλλαγών μέσω ψηφιακών υπηρεσιών έναντι παραδοσιακών μεθόδων εκτιμήθηκε στις 2,11 ανθρωποημέρες.
 Αντίστοιχα, εκτιμήθηκε ότι μια επιχείρηση επιτυγχάνει εξοικονόμηση χρόνου κατά 55% λόγω της πραγματοποίησης ψηφιακών έναντι παραδοσιακών συναλλαγών με το δημόσιο.
 Για τις παραπάνω εκτιμήσεις ελήφθησαν υπόψη μόνο οι 20 βασικές υπηρεσίες και χρησιμοποιήθηκε μεθοδολογία για την οποία διαθέτει αναλυτικά στοιχεία το Παρατηρητήριο για τη ΔΜ. Να σημειωθεί ότι με την ολοκληρωμένη παροχή και των 20 βασικών υπηρεσιών ηλεκτρονικά αλλά και την προσφορά νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών, οι παραπάνω δείκτες αναμένονται να αυξηθούν σημαντικά.

Είμαστε στη διάθεσή σας για τυχόν διευκρινίσεις ή πρόσθετες πληροφορίες.

Με εκτίμηση, Κωνσταντίνος Τζοάννης
 Διευθύνων Σύμβουλος

Δημοσίευση σχολίου

[disqus][blogger]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget