Στη φυλακή όσοι δεν πληρώνουν τα διόδια


Με ποινές φυλάκισης από τρεις έως έξι μήνες κινδυνεύουν όσοι παρεμποδίζουν τη λειτουργία σταθμών διοδίων, σύμφωνα με το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για τα ταξί. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, «απαγορεύεται η καθ’ οιονδήποτε τρόπο κατάληψη μέρους ή ολόκληρου του οδοστρώματος και των εγκατεστημένων σε αυτό σταθμών διοδίων των αυτοκινητοδρόμων, καθώς και η παρεμπόδιση ή διακοπή (μερική ή ολική) της λειτουργίας των σταθμών διοδίων με οποιονδήποτε τρόπο. Αυτοί που παραβαίνουν με πρόθεση τη διάταξη του προηγούμενου εδαφίου τιμωρούνται με τις ποινές της παραγράφου 1 του άρθρου 292 του Ποινικού Κώδικα».
 Η ρύθμιση έρχεται να καλύψει τις απαιτήσεις των εργολάβων, οι οποίοι υποστήριζαν ότι το κίνημα «Δεν πληρώνω» φούντωσε -τώρα έχει ατονήσει- επειδή δεν υπήρχε σαφή πρόβλεψη για την ποινή όσων δεν πληρώνουν διόδια και κυρίως για όσους μπλοκάρουν τη λειτουργία των σταθμών διοδίων.
Συμπληρώνει νομοθετική παρέμβαση του πρώην υπουργού Υποδομών Δημήτρη Ρέππα, σύμφωνα με την οποία όποιος δεν πληρώνει διόδια τιμωρείται με πρόστιμο 200 ευρώ και αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων.
 
Το πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε το υπουργείο Υποδομών προβλέπει, επίσης, σειρά αλλαγών προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι απαιτήσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ που έχουν εγείρει ή ετοιμάζονται να εγείρουν οι εργολήπτες που κατασκευάζουν τους πέντε οδικούς άξονες με συμβάσεις παραχώρησης. Επιπλέον, έρχεται να καλύψει τόσο τους εργολήπτες όσο και το Δημόσιο, που επιβάλλουν διόδια σε ημιτελείς οδικούς άξονες οι οποίοι δεν λειτουργούν με βάση τις σχετικές κοινοτικές προδιαγραφές. Η ρύθμιση θεωρείται απαραίτητη, καθώς έχουν υπάρξει προσφυγές από κατοίκους και χρήστες οδικών αξόνων που βρίσκονται σε άθλια κατάσταση (π.χ. το τμήμα Κόρινθος - Πάτρα), ενώ οι οδηγοί επιβαρύνονται με διόδια.
Με αφορμή τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί π.χ. με τη λειτουργία σταθμών διοδίων επί της εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας στον Αγ. Στέφανο, το πολυνομοσχέδιο επιτρέπει αλλαγές στις συμβάσεις παραχώρησης, όπως η δυνατότητα των εργολάβων να συμπτύξουν τους σταθμούς διοδίων και να εισπράττουν το ίδιο τίμημα (π.χ. για το τμήμα Αθήνα - Μαλιακός) από λιγότερους σταθμούς. Ετσι, αν ένας παραχωρησιούχος θα εισέπραττε 15 ευρώ από τμήμα οδικού άξονα όπου λειτουργούν τέσσερις σταθμοί διοδίων, τώρα θα μπορεί να εισπράττει το ίδιο τίμημα από λιγότερους σταθμούς.

Φώτης Κόλλιας 

Δημοσίευση σχολίου

[disqus][blogger]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget