«Σε αυτήν την επιχείρηση συλλογικής πειθούς, ο ρόλος των μεγάλων μέσων μαζικής επικοινωνίας θα είναι θεμελιώδης και, όσο ενδύονται το μανδύα της αντικειμενικότητας και της αμεροληψίας, θα γίνεται όλο και πιο αποτελεσματικός. Στην πραγματικότητα, μέσω της σιωπηρής προπαγάνδας, θα χύνουν σιγά σιγά το δηλητήριό τους και θα υπερασπίζονται τα συμφέροντα των μεγαλύτερων οικονομικών ομίλων», γράφει ο Ιγνάσιο Ραμονέ, αναφερόμενος στη στρατηγική του νεοφιλελευθερισμού να πείσει τους ολοένα αυξανόμενους φτωχούς για το «αναπόφευκτο» του εξανδραπoδισμού τους.
Το σχέδιο ενοχοποίησης των Ελλήνων πολιτών για το ναυάγιο ενορχηστρώθηκε από τους εγκεφάλους του εξαιρετικά κερδοφόρου μνημονιακού πρότζεκτ και εφαρμόζεται από πρόσωπα της ελληνικής δημοσιογραφίας γνωστά σε όλους μας. Παραθυρόβιες κεφαλές και γραφίδες ανέλαβαν ρόλο πολιορκητικού κριού: όφειλαν να διαρρήξουν τις συνειδήσεις και να οδηγήσουν τους Έλληνες, αναξιοπρεπείς και σοκαρισμένους, στο βωμό της υπέρτατης, εκδικητικής και πανταχού παρούσας θεότητας: της Αγοράς.
Ο Τζον Πέρκινς, δέκα χρόνια «πράκτορας» σε επιχειρήσεις μιντιακής παραπληροφόρησης σε Ασία και Λ. Αμερική είναι σαφής: «Τα μέσα μαζικής επικοινωνίας αποτελούν μέρος της εταιρειοκρατίας. Οι πρόεδροι και οι διευθυντές όλων σχεδόν των δικτύων πληροφόρησης γνωρίζουν το ρόλο τους πολύ καλά. Σε όλη τους τη ζωή τους επαναλαμβάνεται ότι ένας από τους σημαντικότερους ρόλους τους είναι να συνεχίσουν, να ενισχύσουν και να επεκτείνουν το σύστημα που κληρονόμησαν. Το πράττουν με μεγάλη αποτελεσματικότητα και, αν τους αντισταθεί κανείς, μπορούν να αποδειχτούν ανελέητοι». Και στην Ελλάδα αποδεικνύονται. Η ελεύθερη πτώση στην ποιότητα της ενημέρωσης έπρεπε να συμβεί με κάθε θυσία. Και ήρθε:
Από τη μια η γνωστή ανενδοίαστη προπαγάνδα: Ρεπορτάζ κατευθείαν βγαλμένα από τη ΓΑΔΑ,
διαρροές που γίνονται «ειδήσεις» και μετά «γκάφες», «αποκαλύψεις» και πρωτοσέλιδα με ουρές σε ξεκαθαρίσματα μαύρων λογαριασμών. Στόχος η απαξίωση του διαφορετικού, η διαστρέβλωση της πραγματικότητας, η κατασυκοφάντηση των κοινωνικών αγώνων. Και για χαλάρωση, ενέσεις life style βλακείας και reality αναξιοπρέπειας. Ως γνωστόν, όσο θριαμβεύει η βλακεία τόσο οξύνεται το κοινωνικό πρόβλημα. Κι όλα αυτά σε ένα πλαίσιο που όχι μόνο δεν αποκαλύπτει αλλά όλο και περισσότερο προβάλλει τον κρυπτοφασιστικό λόγο . Κάτσε στ’αυγά σου ένοχε Έλληνα.
Από την άλλη η απαξίωση της εργασίας στον Τύπο. Απανωτά μνημόνια έπληξαν τον κλάδο προκειμένου οι ενημερωτικές γαλέρες να καίνε κυρίως ανελεύθερες γραφίδες χωρίς έλεγχο του πνευματικού τους προϊόντος. Μαύρες αμοιβές και επισφαλή μπλοκάκια, εργοδοτική τρομοκρατία
με στόχο την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων, κατακόρυφες μειώσεις αποδοχών, εντατικοποίηση της εργασίας, life style τραμπουκισμοί και μεθοδεύσεις συνδυασμένα με συνδικαλιστικές διώξεις και στοχευμένες απολύσεις: Θα πληρώσετε την κρίση μας. Πολλά τα παραδείγματα και πληθαίνουν καθώς η ημερομηνία πλήρους εφαρμογής του μνημονιακού πρότζεκτ πλησιάζει. Με λίγα λόγια: Καταστρατήγηση κάθε εργασιακής αξιοπρέπειας: σκάσε, γλείφε, γράφε!
Ή όπως έλεγε ο Κακναβάτος, στο «φωνή μου ράτσα υψικάμινου»:
σε θέλουνε ακίνδυνη και να ξεχνάς
κι ύστερα καλή μ΄ αυτούς φιλεναδίτσα
τρυφερή
υποσχετική
οι αχρείοι.
Το σχέδιο ενοχοποίησης των Ελλήνων πολιτών για το ναυάγιο ενορχηστρώθηκε από τους εγκεφάλους του εξαιρετικά κερδοφόρου μνημονιακού πρότζεκτ και εφαρμόζεται από πρόσωπα της ελληνικής δημοσιογραφίας γνωστά σε όλους μας. Παραθυρόβιες κεφαλές και γραφίδες ανέλαβαν ρόλο πολιορκητικού κριού: όφειλαν να διαρρήξουν τις συνειδήσεις και να οδηγήσουν τους Έλληνες, αναξιοπρεπείς και σοκαρισμένους, στο βωμό της υπέρτατης, εκδικητικής και πανταχού παρούσας θεότητας: της Αγοράς.
Ο Τζον Πέρκινς, δέκα χρόνια «πράκτορας» σε επιχειρήσεις μιντιακής παραπληροφόρησης σε Ασία και Λ. Αμερική είναι σαφής: «Τα μέσα μαζικής επικοινωνίας αποτελούν μέρος της εταιρειοκρατίας. Οι πρόεδροι και οι διευθυντές όλων σχεδόν των δικτύων πληροφόρησης γνωρίζουν το ρόλο τους πολύ καλά. Σε όλη τους τη ζωή τους επαναλαμβάνεται ότι ένας από τους σημαντικότερους ρόλους τους είναι να συνεχίσουν, να ενισχύσουν και να επεκτείνουν το σύστημα που κληρονόμησαν. Το πράττουν με μεγάλη αποτελεσματικότητα και, αν τους αντισταθεί κανείς, μπορούν να αποδειχτούν ανελέητοι». Και στην Ελλάδα αποδεικνύονται. Η ελεύθερη πτώση στην ποιότητα της ενημέρωσης έπρεπε να συμβεί με κάθε θυσία. Και ήρθε:
Από τη μια η γνωστή ανενδοίαστη προπαγάνδα: Ρεπορτάζ κατευθείαν βγαλμένα από τη ΓΑΔΑ,
διαρροές που γίνονται «ειδήσεις» και μετά «γκάφες», «αποκαλύψεις» και πρωτοσέλιδα με ουρές σε ξεκαθαρίσματα μαύρων λογαριασμών. Στόχος η απαξίωση του διαφορετικού, η διαστρέβλωση της πραγματικότητας, η κατασυκοφάντηση των κοινωνικών αγώνων. Και για χαλάρωση, ενέσεις life style βλακείας και reality αναξιοπρέπειας. Ως γνωστόν, όσο θριαμβεύει η βλακεία τόσο οξύνεται το κοινωνικό πρόβλημα. Κι όλα αυτά σε ένα πλαίσιο που όχι μόνο δεν αποκαλύπτει αλλά όλο και περισσότερο προβάλλει τον κρυπτοφασιστικό λόγο . Κάτσε στ’αυγά σου ένοχε Έλληνα.
Από την άλλη η απαξίωση της εργασίας στον Τύπο. Απανωτά μνημόνια έπληξαν τον κλάδο προκειμένου οι ενημερωτικές γαλέρες να καίνε κυρίως ανελεύθερες γραφίδες χωρίς έλεγχο του πνευματικού τους προϊόντος. Μαύρες αμοιβές και επισφαλή μπλοκάκια, εργοδοτική τρομοκρατία
με στόχο την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων, κατακόρυφες μειώσεις αποδοχών, εντατικοποίηση της εργασίας, life style τραμπουκισμοί και μεθοδεύσεις συνδυασμένα με συνδικαλιστικές διώξεις και στοχευμένες απολύσεις: Θα πληρώσετε την κρίση μας. Πολλά τα παραδείγματα και πληθαίνουν καθώς η ημερομηνία πλήρους εφαρμογής του μνημονιακού πρότζεκτ πλησιάζει. Με λίγα λόγια: Καταστρατήγηση κάθε εργασιακής αξιοπρέπειας: σκάσε, γλείφε, γράφε!
Ή όπως έλεγε ο Κακναβάτος, στο «φωνή μου ράτσα υψικάμινου»:
σε θέλουνε ακίνδυνη και να ξεχνάς
κι ύστερα καλή μ΄ αυτούς φιλεναδίτσα
τρυφερή
υποσχετική
οι αχρείοι.
Δημοσίευση σχολίου