Σοκ αλλά και
έντονες, διαδικτυακές προς το παρόν, αντιδράσεις έχουν προκαλέσει στην
κοινότητα των ερασιτεχνών αλιέων οι ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο σχέδιο
νόμου του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με τίτλο «Αγροτικοί
συνεταιρισμοί, μορφές συλλογικής οργάνωσης του αγροτικού χώρου και
άλλες
διατάξεις», η νομοθετική επεξεργασία του οποίου έχει ήδη ξεκινήσει από την
Μόνιμη Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, προκειμένου στην συνέχεια να
προχωρήσει στην ολομέλεια για την τελική μορφή που θα πάρει.
Όπως τονίζεται σε
πλήθος αναρτήσεων στο διαδίκτυο, σύμφωνα με το εν λόγω νομοσχέδιο, όχι μόνον
επανέρχεται η ερασιτεχνική άδεια αλιείας σκάφους, αλλά ακόμα χειρότερα, σχετικά
με το μέγιστο μήκος σκάφους για ερασιτεχνική αλιεία ορίζονται τα 6 μέτρα για φουσκωτά και 7,5 μέτρα για τα
υπόλοιπα, με ανώτερη ιπποδύναμη τα 120 άλογα και για τα δυο!
Όπως σημειώνεται
από ανθρώπους που ασχολούνται για χρόνια με το συγκεκριμένο χόμπι, στα 6τρα
φουσκωτά σκάφη, το 90% από αυτά έχει ελάχιστη ιπποδύναμη από τον κατασκευαστή
τους 150 ίππους, άρα σχεδόν κανένα 6τρο φουσκωτό δε θα μπορεί να εκδώσει άδεια
αλιείας. Εύλογα λοιπόν εκφράζονται απορίες για τις διανοητικές δυνατότητες του
συντάκτη της συγκεκριμένης ρύθμισης και για το σκεπτικό της απόφασης με την
οποία ο κάτοχος ενός 6τρου φουσκωτού μπορεί να ψαρεύει, ενώ κάποιος άλλος με
7τρο δε θα μπορεί. Τι αλλάζει και απαγορεύεται σε κάποιον να ασκεί το χόμπι
του; Διερωτώνται χαρακτηριστικά.
Οι ρυθμίσεις
Ας δούμε πιο
αναλυτικά τι ορίζει το νομοσχέδιο για την ερασιτεχνική αλιεία:
Σύμφωνα με το
άρθρο 43:
Στη διεύθυνση
Ελέγχου Αλιευτικών Δραστηριοτήτων, συνίσταται μητρώο σκαφών ερασιτεχνικής
αλιείας, στο οποίο καταχωρίζονται τα ερασιτεχνικά σκάφη ελληνικής σημαίας που
χρησιμοποιούνται για ερασιτεχνική αλιευτική δραστηριότητα.
Στο μητρώο
καταχωρίζονται τα στοιχεία του ιδιοκτήτη και του σκάφους.
Για την εγγραφή
στο μητρώο ερασιτεχνικής αλιείας, τα σκάφη πρέπει να πληρούν τις παρακάτω
προϋποθέσεις:
αα) Για πλαστικά
ή ξύλινα σκάφη, συμβατά ή ημιταχύπλοα:
1. Αδεια
εκτέλεσης πλόων σε ισχύ ή πιστοποιητικό αξιοπλοΐας
2. Ανώτατο όριο
ολικού μήκους τα 7,5 μέτρα
3. Μέγιστη
ιπποδύναμη μηχανής 120 ίπποι
ββ) Για φουσκωτά
σκάφη:
1. Άδεια
εκτέλεσης πλόων σε ισχύ ή πιστοποιητικό αξιοπλοΐας
2. Ανώτατο όριο
ολικού μήκους τα 6 μέτρα
3. Μέγιστη
ιπποδύναμη μηχανής 120 ίπποι
Για την
καταχώριση του σκάφους στο μητρώο σκαφών ερασιτεχνικής αλιείας, υποβάλλεται
αίτηση στο Ολοκληρωμένο Σύστημα Παρακολούθησης και Καταγραφής Αλιευτικών
Δραστηριοτήτων ( ΟΣΠΑ ), ηλεκτρονική αίτηση.
Η αίτηση
συνοδεύεται από ηλεκτρονικό παράβολο 50,00 € για τα κωπήλατα και για
μηχανοκίνητα σκάφη με ιπποδύναμη έως 25 ίππους.
Για μηχανές άνω
των 25 ίππων, το παράβολο αυξάνεται κατά 1,00 ευρώ για κάθε ίππο.
Η άδεια ισχύει
για ένα χρόνο και με τη λήξη της ανανεώνεται με την ίδια διαδικασία.
Όπως αναφέρουν
ερασιτέχνες ψαράδες, εάν ψηφιστούν οι παραπάνω ρυθμίσεις, θα πρόκειται για μια
απόδειξη ακόμα, πως τελικά σε καίριες θέσεις, έχουν τοποθετηθεί άτομα με
παντελή έλλειψη του σχετικού γνωστικού αντικειμένου. Και διερωτώνται: «Με ποια
λογική άραγε ορίζονται ως ανώτεροι οι 120 ίπποι μηχανής; Τι αλλάζει για έναν
που έχει 150 ή 300 ίππους στο σκάφος του; Και οι δύο τα ίδια παραγάδια θα
ρίξουν, το ίδιο ψαροντούφεκο θα κάνουν.
Άραγε η πρώτη
φορά αριστερά, θεωρεί πως όποιος έχει ένα φουσκωτό σκάφος 6 μέτρων και 10 cm
θεωρείται πλούσιος, οπότε εάν θέλει να ψαρεύει να αγοράσει και δεύτερο σκάφος
έως 6 μέτρα
για να κάνει το χόμπι του; Ένα ψάρεμα μας έμεινε να κάνουμε, το οποίο μας προφυλάσσει
από την παράνοια των καιρών. Θα μας το κόψετε και αυτό;»
Πάντως, δεδομένου
ότι το σχέδιο νόμου βρίσκεται ακόμη στην διαδικασία της επεξεργασίας στην
Επιτροπή της Βουλής, υπάρχει η δυνατότητα για τους φορείς της ερασιτεχνικής
αλιείας να παρέμβουν, έστω και με γραπτά υπομνήματα, προκειμένου να διορθώσουν
τις προαναφερθείσες απαράδεκτες ρυθμίσεις.
Για περισσότερα δείτε εδώ το
σχέδιο νόμου όπως έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Βουλής:
Δημοσίευση σχολίου