Τι αλλάζει στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία



Το υπουργείο Παιδείας προσθέτει μία ώρα «μελέτης-προετοιμασίας-εμπέδωσης» στο ημερήσιο πρόγραμμα των ολοήμερων, γεγονός που αλλάζει τη φυσιογνωμία τους, όπως αναφέρουν στελέχη του IEΠ, ενώ δημιουργεί πρόβλημα στη συμπλήρωση του ωραρίου κάποιων ειδικοτήτων εκπαιδευτικών.
Την αναδιαμόρφωση του προγράμματος των Ολοήμερων Σχολείων με ΕΑΕΠ (Ενιαίο Διαμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα), με την προσθήκη -στην υποχρεωτική ζώνη- μιας ώρας μελέτης καθημερινώς, προωθεί το υπουργείο Παιδείας.
 Με έγγραφό του προς τα αρμόδια στελέχη πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, το υπουργείο αποστέλλει την πρότασή του για την ένταξη της φροντιστηριακής ώρας, με την αιτιολόγηση της «ενίσχυσης του κοινωνικού χαρακτήρα των 1.350 ολοήμερων σχολείων με ΕΑΕΠ», η οποία θα επιτευχθεί με τη μείωση αντίστοιχων ωρών από τη γλώσσα, τα μαθηματικά, τη Μελέτη Περιβάλλοντος, καθώς και από τη Φυσική Αγωγή, ως μάθημα ειδικότητας, η μείωση ωρών του οποίου θέτει ζήτημα συμπλήρωσης ωραρίου για τους γυμναστές…
 Ηδη από στελέχη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) εκφράστηκαν αντιδράσεις, εστιάζοντας στην αλλοίωση της φυσιογνωμίας των ολοήμερων με ΕΑΕΠ και την ανατροπή της νέας παιδαγωγικής διαθεματικότητας και βιωματικής μάθησης που εφαρμόζεται στα σχολεία. Πάντως, το υπουργείο στις παρατηρήσεις του σπεύδει να διαβεβαιώσει μεταξύ άλλων ότι: \
 α) Το αποτέλεσμα θα είναι σε κάθε περίπτωση εποικοδομητικό, αφού οι μαθητές θα πηγαίνουν στο σπίτι στον μεγαλύτερο βαθμό διαβασμένοι.
 β) Δεν αλλάζει η φυσιογνωμία του όλου προγράμματος και δεν αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του.
 γ) Οι ώρες των δασκάλων δεν αυξάνονται, σε καμία περίπτωση.
 δ) Στις ώρες των ειδικοτήτων έχουμε μικρή μείωση (2 ωρών) στη Φυσική Αγωγή (Γ΄+ Δ΄ τάξεις).
 ε) Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, που τοποθετήθηκαν στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας, να καταβληθεί προσπάθεια να παραμείνουν στα σχολεία με οργανική θέση.
 στ) Η ώρα μελέτης που αντλείται από τα αγγλικά προτείνεται να αφιερώνεται στη μελέτη του ίδιου μαθήματος.
 Τι προβλέπεται
 1. Στην Α΄ και Β΄ τάξη:
• Να διατεθούν 5 ώρες ανά τάξη για «μελέτη-προετοιμασία-εμπέδωση», από το σύνολο των 35 ωρών.
• Οι 5 ώρες δύναται να χρησιμοποιηθούν από τα εξής μαθήματα: 1 ώρα της Γλώσσας, 1 ώρα των Μαθηματικών, 1 της Μελέτης Περιβάλλοντος και 2 ώρες της Eυέλικτης Ζώνης.
• Ωρες δασκάλων: 23
 2. Στην Γ΄ και Δ΄ τάξη:
• Να διατεθούν 5 ώρες ανά τάξη για «μελέτη-προετοιμασία-εμπέδωση» από το σύνολο των 35 ωρών.
• Οι 5 ώρες δύναται να χρησιμοποιηθούν από τα εξής μαθήματα: 1 ώρα της Γλώσσας, 1 της Μελέτης Περιβάλλοντος, 1 ώρα από τη Φυσική Αγωγή και 2 ώρες της Eυέλικτης Ζώνης.
• Ωρες δασκάλων: 23
• Ωρες Αγγλικών: 1 ώρα μελέτης/εμπέδωσης την εβδομάδα.
  

A.Ανδρ.

ολοήμερα δημοτικά

Δημοσίευση σχολίου

[disqus][blogger]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget